לפני ואחרי

כיצד פוגעת השריפה בטבע ובבני האדם? שריפה בכרמל. צילום אוויר: אלבטרוס, ארכיון הצילומים של קק"ל
מנהלים דיון בעקבות הסיפור "אלוף בריצה": איך מזהים סכנת שריפה וכיצד פוגעת האש באדם ובסביבה?

גיל: גן חובה–כיתה א‘
משך הפעילות: 45 דקות
מקום: בכיתה או בחוץ

מהלך הפעילות

מספרים את הסיפור "אלוף בריצה" ומנהלים דיון בעקבות הסיפור:
איך זיהה גורי הכלבלב את הסכנה מתקרבת? מהם החושים שסייעו לאורן להבין שמדובר בשרפה ולהתרחק מהמקום? מה שמע, ראה, הרגיש והריח?
איך מזהים סכנת שרפה? באילו חושים מרגישים את השרפה מתקרבת?
כיצד פוגעת אש השרפה בבני האדם, בבעלי החיים ובטבע בכלל?
איך נוכל למנוע שרפות ביערות?


מזכירים את גל השרפות של חודש נובמבר 2016, שפגע ביערות ובשטחים פתוחים בכל רחבי הארץ. שואלים – כיצד אפשר לשקם את היער לאחר שרפה? האם בט"ו בשבט נוכל לעזור לשיקום כזה?

מחלקים למודרכים דפי ציור ומבקשים לקפל את הדף לשני חלקים. בחלק אחד מבקשים לצייר כיצד נראה היער השרוף ובחלק אחר מזמינים את המודרכים לצייר את היער לאחר שהשתקם – מי חזר אליו? כיצד הוא נראה?

לסיפור "אלוף בריצה" לחצו כאן