בירור נוסף העלה שבן דודו של דני שטהל, יוסי שטאל, מתגורר במרכז שפירא, לא הרחק ממקום התרסקות המטוס. הוא השתקע במקום כמה שנים מאוחר יותר וידע מעט מאוד על האירוע. יוסי סיפר לנו משהו מתולדות חייו: שמו המקורי היה אברהם, אך כשעלה לארץ הוסיף לעצמו את השם דן, משום שביקש לעצמו שם קצר. מאז נקרא דני.
אביו, מנחם משה, עסק במסחר ביהלומים. במלחמת העולם השנייה המשפחה התגלגלה ממקום למקום וניצלה. ייתכן שדני מצא מקלט במנזר. לאחר קום המדינה עלתה המשפחה ארצה והתיישבה בנתניה. האב המשיך לעסוק במסחר ביהלומים וייבא לארץ טרקטורים. דני עבר לקיבוץ משמר העמק, ובאוקטובר 1950 התגייס לצה"ל והתקבל לקורס טיס בחיל האוויר.
דני שירת בחיל האוויר בטייסת 109 ("העמק"), טייסת מטוסי מוסקיטו. לאחר השחרור החל לעבוד בענף היהלומנות בבלגיה, אך התגעגע מאוד לישראל ולחבריו, וחזר ארצה לטייסת שלו. הוא התאמן לקראת מטס חיל האוויר שנועד להיערך ביום העצמאות השמיני למדינת ישראל, אך מטוסו התרסק בטיסת אימון לקראת המטס ביום הזיכרון, יום אחד קודם למטס, והוא בן 23.
מוסקיטו, ובשמו המלא – דה הבילנד מוסקיטו – היה מטוס קרב בריטי, בעל שני מנועים, שנבנה בעיקרו מעץ לבוד. המטוס מילא תפקידים רבים במלחמת העולם השנייה. הוא שימש להפצצה, לסיור וצילום וכמטוס קרב. המטוס "שירת" בטייסת 109 עד שנת 1956. חיל האוויר הוציא את המטוס משירות בגלל תקלות רבות שאפיינו אותו. יתכן שאחת התקלות הביאה למותו של דני שטהל.