קרן קימת לישראל
- קו ליער 1-800-350-550 | מוקד פניות ציבור 1-800-250-250
- |
דף הבית » חינוך והדרכה » חלון לאנשי חינוך והדרכה » הפעלות לשימושכם, מורים ומדריכים » דפי שיח
|

אנשי חינוך והדרכה, רוצים לקבל עדכונים חודשיים על תוכניות חדשות, על פעילויות המתאימות לזמן בשנה, על פרסומים חדשים ועל אירועים?
לחצו כאן והירשמו לדיוור»
|
דפי שיח
לא תמיד היה קל
|
|
סיפור קליטתם של תושבי הנגב בעיירות הפיתוח, שהפכו עם השנים לפריפריה המוזנחת של ישראל
|
|
המשך...
|
|
|
מפה לאוזן
|
|
לכולנו יש סיפורים משפחתיים על עלייה, התיישבות וקשיי קליטה. האם חשוב לזכור אותם ולספר אותם לדורות הבאים?
|
|
המשך...
|
|
|
הזיקה בין העם לארצו
|
|
הרצל, ביאליק, נפתלי הרץ אימבר ומגילת העצמאות - איזה קשר למדינת ישראל מייצג כל אחד מהם, ומה קושר את החניכים לארץ?
|
|
המשך...
|
|
|
נטיעות ואהבת הארץ
|
|
הסופר זאב יעבץ, אשר נחשב ליוזם חג הנטיעות, מדבר בספריו על האהבה לארץ ועל הצורך בחידוש תרבות יהודית. כיצד מציג יעבץ את ארץ ישראל בכתביו, ואיך חשים המשתתפים בדיון מול תיאוריו?
|
|
המשך...
|
|
|
חשיבותו של השורש
|
|
שורשיו של העץ הם הבסיס האיתן לצמיחתו. היכולת של העץ לייצב את עצמו, לעמוד מול איתני הטבע וכן להזין את עצמו. מהם שורשים בעיני המשתתפים, האם הם מתחברים לתיאור, או שאולי הם בכלל ציפורים נודדות?
|
|
המשך...
|
|
|
דונם פה ודונם שם
|
|
מהן היכולות של כל אחד מאיתנו לחולל שינוי, ומהן המגבלות? מהו מקור הכוח לחולל שינוי, והאם מספיק שכל אחד יעשה רק דבר אחד קטן?
|
|
המשך...
|
|
|
אנו אוהבים אותך מולדת
|
|
האם באהבה אמיתית אנו רוצים לשנות את מושא אהבתנו? האם אנו אוהבים את המולדת כמו שהיא או שהיינו רוצים לשנות אותה?
|
|
המשך...
|
|
|
המפקדת הקטנה: פאני בן עמי
|
|
דף שיח הדן בסיפורה של פאני, ילדה בת 13 שתוך סיכון עצמי רב סייעה להצלת קבוצת ילדים שברחה מצרפת לשוויץ במהלך מלחמת העולם השנייה. עד כמה קשה לילדה רגילה בת 13 לקבל מנהיגות ולהחליט להציל אחרים תוך שהיא מסכנת את עצמה?
|
|
המשך...
|
|
|
בין מסורת לחידוש
|
|
מה בין מסורת מן העבר למסורת מתחדשת? דיון המעלה שאלות חשובות ומעמיקות באשר למהות של החגים והמסורת בימינו אנו
|
|
המשך...
|
|
|
האדם בעולם
|
|
מהו תפקידו של האדם בעולם לפי מקורות שונים, ומהי תפיסתה של קק"ל על התערבות האדם בעולם?
|
|
המשך...
|
|
|
אדישות או מעורבות?
|
|
איך משפיעות הפעולות של כל פרט של העולם? מה יקרה אם נתרגל לחיות עם מצבים לא רצויים, דוגמת אלימות ולכלוך?
|
|
המשך...
|
|
|
מחוץ לחומות
|
|
מה גרם לתושבי העיר העתיקה לצאת אל מחוץ לחומותיה, מה היה חזונו של הרצל באשר לירושלים, ומה מסמלות חומות עבור כל אחד מאיתנו?
|
|
המשך...
|
|
|
עולים לירושלים
|
|
לאורך כל ההיסטוריה הייתה ירושלים במרכז הכמיהה של העם היהודי, אך דרכי ההגיעה אליה היו תמיד קשות ומאתגרות. מה הפך את ירושלים למרכזית כך כך בהוויה היהודית ולמקום שחשוב כל כך להילחם עליו?
|
|
המשך...
|
|
|
כל הפנים והשמות
|
|
לאורך ההיסטוריה היהודית קיבלה ירושלים שמות שונים. מדוע זכתה העיר בשמות רבים כל כך, מהי משמעותם של השמות ומה המשמעות של נתינתם?
|
|
המשך...
|
|
|
לכידות חברתית לאור מגילת העצמאות
|
|
מהן הזהויות השונות המרכיבות את החברה הישראלית, איך מנחה מגילת העצמאות להתייחס לאנשים בעלי זהויות שונות החיים בישראל והאם אכן מתקיים שוויון זכויות גמור לכל אזרחי ישראל כמוצהר במגילת העצמאות?
|
|
המשך...
|
|
|
בין טבע לחברה
|
|
מהו ישראלי בשבילכם, מהו השינוי שאירע בקרב "ארבעת השבטים" במדינה ומהם הגורמים מאחדים או המשותפים לכל השבטים?
|
|
המשך...
|
|
|
יוצרים מציאות
|
|
מה הייתם משנים במציאות הישראלית – מהי עמדתו של הנשיא ריבלין בנושא, איזה עולם מדמיין ג'ון לנון ומהו האיזון שמציע ס.יזהר?
|
|
המשך...
|
|
|
עבדות וחירות בימינו
|
|
בהגדה של פסח אנו קוראים "עבדים היינו – עתה בני חורין". לפניכם דף שיח בעקבות טקסטים שונים המביאים נקודות מבט שונות בנושא שיעבוד וחירות
|
|
המשך...
|
|
|
יציאת מצרים שלי
|
|
האם בכל אחד מאיתנו יש מצרים קטנה? מיצר גדול? פרעה השוכן בנו ומתעקש להשאירנו בעבדות? דף השיח הבא עוסק בחוויית ההתמודדות עם קושי של הפרט ושל הקבוצה
|
|
המשך...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|