אני רוצה גם

מאזינים לשיר "אני רוצה גם" של יהודה פוליקר, שואלים מה אנחנו רוצים ומה חשוב לנו בעולם של היום. מנהלים דיון על תרבות הצריכה ועל הרצונות והשאיפות של בני הנוער.
תוכני הפעילות מיועדים לצורכי הדרכה והוראה בלבד, ואין לעשות בהם כל שימוש אחר מעבר לשימוש זה.
קבוצת גיל: כיתות ח'–י"ב
משך הזמן: שיעור אחד
 
  • משמיעים את השיר "אני רוצה גם" מאת יהודה פוליקר ויעקב גלעד.

  • מחלקים את הכיתה לחוליות ונותנים לכל חוליה דפים עם מילות השיר.

  • מבקשים מכל חוליה לכתוב בית נוסף לשיר, שיתחיל במילים "גם אני רוצה". מזמינים נציגים לבצע או להקריא את הבית שכתבו (אפשר להביא לפעילות גיטרה ולהפוך את החלק הזה למהנה ולתיאטרלי – תלוי בשיתוף הפעולה, במשך הזמן וברצון של המדריך).

  • שואלים: אז מה אנחנו רוצים בעצם? מה חשוב לנו בעולם של היום?

  • מנהלים דיון על תרבות הצריכה ועל הרצונות והשאיפות של בני הנוער. שואלים: אילו השלכות יש לרצונות שלנו, בני האדם, על העולם?

  • מסבירים על מצוות השמיטה והמשמעויות השונות שלה. מדברים על חשיבותה של שנת שבתון לאדמה וגם לאדם. שואלים – איפה מוזכר העולם בשיר של פוליקר?

  • מבקשים מכל אחת מהחוליות לכתוב לרגל שנת השמיטה בית אחר, נוסף לשיר, הפעם מנקודת מבטו של העולם – מה רוצה העולם?

  • לסיכום שואלים: איך נוכל לחבר את ה"רצונות" של העולם לרצונות שלנו? מספרים על מפעלי קק"ל ועל הרעיון של פיתוח בר קיימה, שמתחשב גם בצורכי האדם וגם בצורכי האדמה.
אילו השלכות יש לרצונות שלנו על העולם? צילום: pixabay