לקט הצעות לפעילויות ט"ו בשבט
לפניכם מבחר של פעילויות, משחקים ודפי שיח לט"ו בשבט, מתוך חוברת "לקט פעילויות לט"ו בשבט", העוסקות בעצים, סביבה ויער. הפעילויות מחולקות לפי גילים ומתאימות לילדים ונוער מגיל הגן ועד תיכון

גן חובה–כיתה א':

  • האורן הבודד

    קבלו הצעות להמחזות, הצגות, פעילויות ומשחקים לילדים מגיל גן חובה ועד כיתה ג' על פי הסיפור האהוב
    להפעלה
  • לפני ואחרי

    מנהלים דיון בעקבות הסיפור "אלוף בריצה": איך מזהים סכנת שריפה וכיצד פוגעת האש באדם ובסביבה?
    להפעלה
  • טע עץ במו ידיך

    פעילות עם בולי קק"ל המשלבת דימיון עם הכרת השתיל הנטוע
    להפעלה

כיתות ב'–ו':

  • חידון ט"ו בשבט

    חידון תחרותי בין שתי קבוצות בנושאי החג. הפרס למנצחים: עציצים וזרעים או פקעות של פרחים
    להפעלה
  • המארג

    הפעלה חווייתית ללימוד ההקשרים בין הגורמים השונים המצויים ביער ובחורש
    להפעלה
  • אתגר ט"ו בשבט

    שלוש קבוצות מתחרות ביניהן במשחקים תחרותיים המשלבים מושגים ורעיונות מט"ו בשבט
    להפעלה

כיתות ז'–ט':

  • אמת ושקר

    שני צוותים מתחרים ביניהם: מי יגלה איזו אמירה היא אמת ואיזו שקר?
    להפעלה
  • אהבה בצמרת

    האם הקמת שדות טורבינות היא חיובית? מצד אחד, מדובר בהפקת אנרגיה ירוקה, אך מצד שני הטורבינות עלולות לפגוע בציפורים
    להפעלה
  • מה קשור

    מה הקשר בין צריכה מוגברת לפגיעה בכדור הארץ, ואיך אפשר להאט את אפקט החממה?

    להפעלה

כיתות י'–י"ב: דפי שיח

  • חשיבותו של השורש: דף שיח

    מהם שורשים עבור המשתתפים בדיון, האם הם מתחברים לתיאור, או שאולי הם בכלל ציפורים נודדות?

    לדף השיח
  • נטיעות ואהבת הארץ: דף שיח

    הסופר זאב יעבץ, אשר נחשב ליוזם חג הנטיעות, מדבר בספריו על האהבה לארץ ועל הצורך בחידוש תרבות יהודית. כיצד מציג יעבץ את ארץ ישראל בכתביו, ואיך חשים המשתתפים בדיון מול תיאוריו?

    לדף השיח
  • מה אשאיר אחריי: דף שיח

    אילו פירות אנו מקבלים מהעצים שנטעו אבותינו ומה ראוי שניטע עבור הדורות הבאים? ואולי בכלל עדיף להשאיר את הטבע כמו שהוא ולא לשנותו?

    לדף השיח