ממבואת חניון שלומי –
נתקדם מעט מזרחה מהחניון ונראה את הכניסה לסינגל מימין. השביל מיד "הולך לאיבוד" בתוך היער, ואנחנו נבלעים בחורש מהאגדות. הסינגל עושה את דרכו צפון-מזרחה בעלייה מתונה המתובלת בקטעי אדרנלין קצרים בירידה.
2.6 ק"מ מתחילתו הסינגל נושק לחניון. כאן מומלץ לעזוב אותו לרגע ולפנות ימינה לכיוון מגדל העץ הגבוה. במקום זה שכנה "חניתה תחתית". כאן הוקמה לראשונה חניתה במסגרת תוכנית "חומה ומגדל" בשנת 1938, ולציון התיישבות זו נבנה כאן חניון ובו מגדל עץ גבוה וגדר עץ המסמלת את החומה. הכניסה למגדל חופשית, ומומלץ לטפס לראשו וליהנות מהנוף המרהיב.
מכאן נזכה לירידה משגעת העוברת סמוך לבאר שחפרו המתיישבים הראשונים, ואחריה נחזור למגמת עלייה. לאחר כמה מאות מטרים נוספים נגיע לחניון יפהפה בצל עצי חרוב – חניון הכובשים, על שם עין כובשים שאליו מובילות מדרגות מן החניון.
בהמשך הטיפוס נזכה לשזוף את עינינו במאגר המים שבלב היער, ומרחוק נראה את אחיו הגדול, הים התיכון. כשנפגוש כביש נעזוב שוב את הסינגל לרגע ונמשיך מעט שמאלה אל מצפה שביט, שממנו שוב נשקפים נופי הגליל.
העלייה הגדולה כבר כמעט מאחורינו, ולאחר המפגש עם גדר קיבוץ חניתה נצלול מטה בצעקות קרב ונשתלב בערוץ נחל אדר לאקסטזה גמורה של רכבת הרים המתנדנדת מצד אחד של הערוץ לצדו האחר בלב יער צפוף עם ירוק שכואב בעיניים. ברגע שנחשוב שיותר טוב מזה כבר לא יכול להיות, הסינגל יֵצא אל מצוקון חשוף מעל הנוף, וליבנו יתמלא שירה.
נמשיך במגמת ירידה, עם עליות קלות בלבד, למקטעים מעט יותר טרשיים שיובילו אותנו לבסוף אל העמק למטה.
כאן, בפינה הדרום מזרחית של המסלול, כ-12 ק"מ מתחילת הסינגל, נמצא החיבור לסינגל מצובה – המעוניינים לרכוב גם בו יפנו כאן שמאלה ולאחר השלמת ההקפה יחזרו באותה הדרך וישתלבו חזרה בסינגל יער חניתה.
הסינגל מתחיל לעשות את דרכו מערבה בשוליים הדרומיים של היער ולאחר מנה אחרונה של הנאה טהורה יחזיר אותנו אל חניון שלומי.