רמי גולד
בן 65, נשוי+נכד, קיבוץ בארי
בארי, שוקדה, שקמה (רוחמה-דורות), בית קשת, אופקים, שמריה, פלוגות, תמנע, פארק שרשרת, גברעם
אל רכיבת האופניים הגיע רמי גולד אחרי הצבא דרך אופני הכביש, בעיקר מכיוון שזה מה שהיה אז, ואיתם הוא טייל בכבישי הארץ ובהמשך גם התחרה. בתחילת שנות ה-80, כשעבר לקיבוץ בארי, שִפצֶר לעצמו פס-גומי מצמיגים ישנים ויצא לרכוב בשטח על אופני הכביש שלו. כן, כן, כי זה מה שהיה אז.
לקראת סוף שנות ה-80 הוא התחדש באופני שטח משומשים והמשיך לטייל עם אופניו ולהכיר את הארץ. לפני כ-20 שנה החל לבנות סינגלים באזור הבית – קיבוץ בארי – ושמם יצא למרחוק בסצנת אופני השטח הקטנה שהייתה אז בארץ. כשהוא וחבריו ניסו להרים מירוץ אופניים על השביל, נוצר הקשר עם קק"ל. "החלטנו להוציא מתוק מעז ולעבוד עם קק"ל להפיכת הסינגל לרשמי", הוא מספר, "וכך נולד סינגל האופניים הרשמי הראשון בישראל".
לצעירים שבחבורה נזכיר גם את "בור בארי" המיתולוגי שאותו בנו רמי וחבריו מהקיבוץ. הם לקחו בור מחצבה ישן ובנו בו סינגל צפוף שמנצל כל סנטימטר לרכיבה מהנה ומאתגרת. היתרון של הסינגל הוא שהעומדים לצד הבור יכולים לראות כמעט כל חלק במסלול, דבר שהופך אותו לאידיאלי לתחרויות.
רמי השתתף בקורס בניית השבילים הראשון שנערך בארץ ומאז בונה ומתחזק סינגלים רבים, הן של קק"ל והן של אחרים. "בבניית הסינגלים אני רוצה לקרב את הקהל הישראלי לשטח דרך האופניים, להכיר את הארץ ולקשור קשרים חברתיים", הוא מסביר את משנתו, "פארק שרשרת, לדוגמה, נמצא סמוך לנתיבות ולעוד כמה יישובים. הרוכבים מהסביבה מתנקזים אל הסינגל, מגלים את הטבע שנמצא כל כך קרוב לבית ופוגשים רוכבים אחרים מהסביבה שאותם הם לא הכירו עד עתה".
מבין שלל הסינגלים שבנה עד היום, סינגל שוקדה הוא החביב עליו. "זהו שביל טכני מהיר. דורש יכולת טכנית גבוהה, ולכן אני אוהב אותו", הוא מסביר, "אני מעדיף סינגל טכני קצר מאשר סינגל ארוך שלא נגמר".
יעד החלומות מבחינתו, כמו רבים מחבריו, הוא מואבּ, שם היה יותר מפעם אחת. "הסליקרוק עם האחיזה האין-סופית פשוט מטריף. יש שם את מסלול Island in the Sky, שלושה ימי רכיבה בין נהר הקולורדו לנהר גרין בנוף מדהים שלקוח מהמערבונים".
בימים אלו הוא מכניס נגיעות אחרונות לסינגל תדהר ולסינגל תמנע החדש, כמו גם תוספת לסינגל גברעם ועבודה על סינגל נחל הבשור ושביל ישראל לאופניים בין ערד לשדה בוקר.