חטיבת ביניים - אקלימימה

חטיבת ביניים - אקלימימה

בפעילות זו החניכים ילמדו על שינוי האקלים באמצעות פעולה יצירתית של פנטומימה וחיבור סלוגנים

עזרים

עזרים בחדר: מקרן ומסך, כרטיסיות נפתחות, כרזות.

מהלך הפעילות

  1. נקרין סרטון על שינוי האקלים. לחצו לצפייה בסרטון»
  2. נסביר – אנחנו שומעים הרבה על שינוי האקלים, אבל לא תמיד מבינים עד הסוף את המושגים הקשורים בו.
  3. נפזר את החניכים להסתובב בחדר באופן חופשי למשך חמש דקות. נבקש מכל חניך לעמוד ליד אחד ממונחי האקלים שתלויים על הקיר, שיותר מעניין אותו או שהוא יודע עליו פחות. נשתדל לחלק שווה בשווה את המודרכים לפי הכרטיסיות.
  4. נזמין כל צוות שנוצר לפתוח את הכרטיסייה שלידה הוא עומד, לקרוא ולהבין את המושג, ואז לתפוס פינה מרוחקת (כדי לא להסגיר על איזה מושג הם עובדים) ולחשוב איך הצוות יכול יחד להמחיש את המושג בפנטומימה (שבה משתתפים כמה שיותר מחברי הצוות). נקציב לעניין 10 דקות.
  5. עם תום הזמן נזמין כל צוות בתורו להציג את הפנטומימה שלו ליתר חברי הקבוצה, ונערוך תחרות – הראשון שמנחש נכונה איזה מושג מוצג בפנטומימה מזכה את קבוצתו ב-10 נקודות.
  6. עם סיום כל קטע פנטומימה נבקש מהקבוצה לפרש ולהסביר מה הציגה, ותוך כדי כך נסביר ונגדיר את המושג. במושגים רלוונטיים ניעזר בכרזות.
  7. לסיכום נזמין את המודרכים להציע דרכים שבהן הם יכולים להשפיע ולהשתתף במאבק בשינוי האקלים, נביא דוגמאות מעשיות מחיי היום-יום ככל שיתיר הזמן, ונציע להם לסרוק ולהוריד סטיקרים לווטסאפ ולהצטלם עם קאט אאוט הצבי.
  8. אם הזמן מאפשר: נתחלק לצוותי עבודה, וכל צוות ימציא סלוגן לגיוס דעת הקהל למאבק בשינוי האקלים, ויכין שלט הפגנה (ניתן לתלות את השלטים על קיר בבית הספר או במרכז השדה או לקחת אותם להפגנה אמיתית בנושא).
  9. אפשר להקרין את הסרט "מדענים מדברים על משבר האקלים". לחצו לצפייה בסרטון»
כרזות מונחי אקלים. צילום: ארכיון הצילומים של קק"ל