חורש, יער, מערכת אקולוגית, שיקום יער, מניעת שריפות
קראו קטעי קריאה הממחישים את תועלת העצים לאדם ("תפילת האילן", "עצים עצים" מתוך החוברת "אמץ עץ", "העץ הנדיב").שאלו את המשתתפים: מדוע חשוב לשמור על היערות? כיצד הם תורמים לסביבה? (התחממות כדור הארץ, ייצוב קרקע, מניעת סחף, ספקי חמצן, ועוד.)ערכו רשימה על הלוח והוסיפו מידע משלכם.שאלו: אילו נזקים סביבתיים נגרמים כתוצאה משריפת יער? (השמדת העצים והמערכת האקולוגית, פליטת פחמן דו חמצני לאטמוספרה וכדומה.)
חלקו את המשתתפים לחוליות ותנו לכל אחת מהן הגדרה של תהליך שיקום.הציגו תמונת מצב: אתם יערני קק"ל, העומדים בפני הכרמל השרוף בינואר 2011. כיצד תתחילו בשיקום היער? מה המניעים שינחו אתכם?בקשו מכל חוליה לענות על השאלות בכתב על פי הכותרת שלה:
הזמינו נציג מכל חוליה אל הלוח והנחו דיון שבו כל נציג יתמוך בשיטת שיקום אחרת. לאחר מספר דקות עצרו את הדיון וספרו על התהליך הנכון של שיקום יער שננקט היום.
* לרוב גישת קק"ל משלבת בין גישות 2 ו-3.
הציגו תמונה של שיקום טבעי של יער לאחר שריפה. סכמו והסבירו: עדיף למנוע את שריפות היער ולהיצמד לכללי ההתנהגות הנכונים כדי לשמור על היערות ולשמר את התועלת הסביבתית, הנופית והתרבותית שלהם. אם בכל זאת אירעה שריפה, יש לשקם את היער בשום שכל ולהימנע מהתערבות יתר במערכת האקולוגית, היודעת לשקם את עצמה.