2. שימוש בבלמים
שליטה בבלמים היא אחת היכולות שמאד חשוב לפתח, בלי קשר לתנאי מזג האוויר, אך בתקופת החורף, היא משמעותית שבעתיים...ראשית כל המעיטו ככל האפשר את השימוש בבלם הקדמי ואם אתם כבר משתמשים בו - עשו זאת במתינות ובאיטיות ולא בבת אחת ובכוח!
בניגוד לרכב עם 4 גלגלים, איבוד אחיזה בגלגל הקדמי באופניים, יביא כמעט תמיד לנפילה. יתרה מזו, איבוד אחיזה בגלגל הקדמי גם מנטרל את יכולת ההיגוי שלכם, לכן מובן שרצוי להימנע ככל האפשר בשימוש בו.אז איך בכל זאת בולמים?במקום ללחוץ בחוזקה על הידיות, "סוחטים אותן" ו"מפמפמים" בעדינות. הרגשתם שהגלגל מאבד אחיזה ומחליק? שחררו את הידית! כן, אנחנו יודעים שזה בניגוד לאינסטינקט, בטח כשאתם רואים את העץ מתקרב... אבל כדי שיהיה לכם היגוי ויכולת שליטה, עדיף לשחרר...בנוסף לכך, זכרו כלל אצבע - לא בולמים "בתוך" אזור עם אחיזה בעייתית כמו סלעים רטובים ודומיהם, בטח לא עם הבלם הקדמי.
3. תכננו את הרכיבה!
זו אולי העצה הכי חשובה שלנו אליכם. לדעת להשתלט על אופניים מחליקים, זו יכולת מופלאה (תשאלו את הרוכבים באירופה...), אבל תכלס, הרעיון הוא ללמוד לרכוב כך שמלכתחילה לא צריכים להגיע למצב של החלקה או בלימה פראית...
הנה תרחיש שמסביר את העניין:אתם בירידה שמסתיימת בעיקול שמאלה, אחריו שלולית ומיד גינת סלעים. אם תטוסו בירידה בלי לתכנן את הרכיבה, אתם עלולים להגיע במהירות רבה מדי לשלולית, לבלום בתוכה, כתוצאה מכך הצמיג ירטב ויתמלא בבוץ וכשתגיעו לסלעים פשוט תעופו לכל עבר... לכן הבלימה צריכה להתבצע לפני השלולית כך שתאטו מספיק כדי לחלוף על פניה ועל פני גינת הסלעיםללא שימוש בבלמים בכלל. והנה, עם תכנון נכון וצפייה קדימה, נמנעתם בכלל מהצורך להתמודד עם החלקה.
4. צמיגים
אנחנו בספק אם מישהו מכם באמת מקפיד להצטייד בצמיגים ייעודיים לכל תקופה בשנה. אבל אנחנו לא יכולים באמת לסיים את ההמלצות שלנו בלי לציין שישנם צמיגים המיועדים לרכיבה בתנאים רטובים והם תמיד יספקו אחיזה וביצועים טובים יותר בתנאים חורפיים מצמיגי הקיץ שלכם.רכיבות טובות!