הקאץ' באנדורו הוא שבין ראן לראן בירידות המשגעות יש לרכב מתחתית המסלולים לראשם, בדרך הרחבה והנוחה המסומנת היטב ומאפשרת לרוכבים תפירה של מסלול כבקשתם בין הסינגלים השונים.
הרכיבה בסינגלי האנדורו של יער שגב דורשת יכולת טכנית גבוהה, ויש להתייחס אליה בהרבה זהירות וחשדנות, בעיקר ברכיבה הראשונה – ללמוד להכיר את האלמנטים ואיך להתמודד איתם לפני שמגיעים אליהם במהירות. רוכבים פחות מנוסים ברכיבה טכנית עלולים לבלות זמן רב בהליכה בחלק מן הקטעים.
במספר מקטעים טכניים במיוחד נראה סימון אזהרה, ולפעמים גם שילוט עם חץ ירוק לנתיב שעוקף את האלמנט הבעייתי.
בכל מקרה, הרכיבה בסינגלים מסוג זה מדגישה מאוד הבדלי יכולות – אם אתם שומעים רוכב שועט מאחוריכם, היו נחמדים ומתחשבים ופנו לו/לה את המסלול.
שלושת המסלולים הם –
סינגל האינטליגנטים – סינגל יחסית מתון וזורם המתאים לחתך רחב יותר של רוכבים. כמובן שככל שמגבירים את המהירות הסינגל הופך ליותר טכני ומאתגר.
סינגל באורות – סינגל בנוי בקפידה ומאתגר במיוחד הכולל את כל מגוון האלמנטים שאפשר לחשוב עליהם, כמו גם אינספור הזדמנויות לצבירת זמן אוויר. ממה שאנו רואים בשטח, הסינגל הזה זוכה לתואר המכובד – חביב הקהל!
סינגל מיני-אנדורו – סינגל משובח וטכני, דוחס את כל הטוב שבסינגל באורות למרחק יותר קצר שלא ייתן לכם רגע אחד להרגע לפני שתגיחו בתחתית המסלול עם חיוך ענק על הפנים.
פרטי המסלולים –
האינטליגנטים - אורך 2.2 ק"מ, ירידה מצטברת 180 מ', רמת רכיבה בינונית. סימון כחול.
באורות – אורך 2.2 ק"מ, ירידה מצטברת 195 מ', רמת רכיבה קשה, סימון אדום.
מיני-אנדורו – אורך 1.6 ק"מ, ירידה מצטברת 180 מ', רמת רכיבה קשה, סימון אדום.
התשה (חזרה למעלה) - אורך 4 – 3.3 ק"מ, טיפוס מצטבר 180-200 מ'.
הסינגל מסומן בשטח על ידי "טיפות" עם רוכב אופניים בירידה, בצבע שמצוין למעלה (כחול או אדום), כאשר השפיץ של הטיפה מצביע על כיוון התנועה.