"יש לנו כאלו גם בדרום וכמו בכל מקום אחר בארץ גם כאן אנחנו מקיימים את המדיניות של קק"ל ועושים מה שצריך כדי שיחדלו מלהתקיים. אני אולי אפתיע את הקוראים, אבל אני יכולה להבין רוכבים שרוצים חופש מוחלט ובונים לעצמם מסלולים שיענו על הרצונות שלהם. רק שכשמסתכלים על הנושא מבחינה מערכתית, אי אפשר לאפשר דבר כזה. כשמדובר ביער ציבורי שמשמש מגוון גדול של אוכלוסיות, חובה שיהיה סדר. אנרכיה תוביל לפגיעה אנושה בערכי טבע וחמור מכך – תוביל לפגיעה בחיי אדם ורכוש.
הרי אף אחד לא היה חולם להכשיר לעצמו מסלול נסיעה עם מקפצות בכביש ירושלים תל אביב, אז למה לעשות את זה ביער? זה בדיוק אותו דבר. מדובר בשטח ציבורי והעובדה שקק"ל אינה מגדרת את היערות, מעמידה שומר בכניסה או גובה תשלום, לא הופך את השטח להפקר.
כשבונים שביל אופניים לוקחים בחשבון הרבה מאד נושאים. כדי לקבל אישור להניף מעדר, יש מסכת שלמה של בדיקות שצריך לבצע – סקרים ארכאולוגיים, סקרי צמחייה ובעלי חיים, בדיקת משטר הסחף והנגר במדרונות, כיוון השמש, שיפועים, קוטרי סיבובים ועוד המון נושאים שיש אנשי מקצוע ספציפיים שמומחים בהם ורק אחרי שהם נותנים את חוות דעתם, אפשר להתחיל לעבוד.
בניית מסלולים ואלמנטים שלא עומדים בתקנים ובדרישות, גורמים נזק וסיכון וחבל שיש רוכבים שלא מבינים את זה. שלא תתבלבלו, אני יודעת שיש גם בקרב רוכבי הדרום כאלו שהיו רוצים מסלולים יותר מאתגרים, אנחנו מדברים על זה לא מעט, אבל, והאבל גדול! בגלל שמדובר בקבוצה שמעורבת בעשייה, הם מבינים את המורכבות ולא מתפתים ללכת ולבנות לעצמם מסלול. זה סוג שיתוף הפעולה הבוגר והאחראי שלדעתי צריך להתקיים בכל מקום בארץ!
אני יכולה לומר לכם שבדיוני השולחן העגול לנושא תכנית האב לאופניים, יושבים אנשים שהם רוכבים בעצמם ויש מגמה לפתח עוד סוגי מסלולים שיתנו מענה לכל סוגי הרוכבים. לא מדובר בתהליך קצר ומיידי, אבל המגמה קיימת והמפתח לקידום פרויקטים כאלו, טמון לא מעט בידי הרוכבים עצמם. אם הם יהיו שותפים, יגלו אחריות ויהפכו להיות חלק, סביר להניח שמסלולים מאתגרים יותר, יבנו מהר יותר".