
רשימת המצרכים
1. נקו היטב את החישוק, ודאו כי השפתיים חלקות ואין עליהן או בחלקו הפנימי של החישוק בליטות חדות או שאריות לכלוך.
2. גזרו את הפנימית במרכזה לכל האורך כך שתתקבל רצועה שטוחה (יש כאלה שקל להם לנפח אותה תחילה, להרכיב על החישוק ואז לגזור אותה). הקפידו לגזור את הפנימית בדיוק במרכזה (על חלק מהפנימיות יש מעין סימון שמקל את התהליך) כך שרוחב הרצועה שתתקבל יהיה אחיד!

הקפידו לגזור את הפנימית בדיוק במרכזה, העזרו בפס
3. השחילו את הוונטיל לחור שבחישוק ומתחו את הרצועה שיצרתם מהפנימית סביב שפתי החישוק כך שתבלוט בצורה שווה משני צדי החישוק.

כך צריכה להראות הפנימית בסיום שלב הגזירה
4. בעזרת האגודל לחצו את מרכז הרצועה אל החישוק והצמידו אותה ככל האפשר מסביב לכל היקף החישוק.
5. הכניסו בעדינות צד אחד של הצמיג אל מרכז החישוק לכל היקפו תוך שאתם מקפידים לא להזיז את הרצועה ממקומה ולא לפצוע אותה! אם הדבר קשה לביצוע, היעזרו במעט סבון כלים. הקפידו כמובן לוודא שהרכבתם את הצמיג עם כיוון הגלגול הנכון שלו!

הקפידו על כיוון הגלגול!
6. בשלב זה יש שתי אפשרויות:
א. להכניס את צדו השני של הצמיג ולהשאיר פתח קטן.
ב. להרכיב את כל הצמיג (שוב, אם קשה היעזרו בסבון) ולפרק את לב הוונטיל.

פירוק לב הונטיל
7. מלאו בחלל שהשארתם (בסעיף 6א') או דרך הוונטיל (בסעיף 6ב') את חומר האטימה.

מילוי חומר האטימה
8. ניפוח. זהו השלב הקריטי והוא לרוב המסובך ביותר ודורש סבלנות.. עתה מלאו אוויר בלחץ גבוה (ישנם הממליצים לפרק את לב הוונטיל כדי להקל על התהליך). לפעמים יש צורך לסובב את הגלגל וללחוץ על הצמיג בנקודות שמהן בורח האוויר כדי להצמידו אל שפתי החישוק. המשיכו בתהליך עד שהצמיג "יקפוץ" למקומו ויישאר מנופח ללא בריחת אוויר.

בעת הניפוח הראשוני תמיד עדיף לפרק את לב הונטיל ולעשות שימוש באפשרות "ניפוח תקר" שקיים במדחסים של תחנות הדלק
9. התקינו חזרה את לב הוונטיל אם שלפתם אותו.
10. סובבו את הצמיג ונערו אותו היטב מכל הכיוונים כדי לוודא שחומר האטימה מגיע לכל הנקודות על פני שטח המגע בין הצמיג לחישוק.
11. בשלב זה מומלץ להשאיר את הגלגל מנופח בלחץ גבוה לילה שלם כדי לוודא שלא בורח ממנו אוויר. אם אין לכם זמן, תוכלו לדלג לשלב הבא, רק הביאו בחשבון שאם תחליטו מסיבה כלשהי לפרק את הצמיג, תידרשו לחזור על התהליך מתחילתו!
12. עכשיו יש לכם ביד צמיג מנופח לתפארת וכל שנותר הוא להיפטר מסרח העודף של רצועת הפנימית שבולטת החוצה. קחו את סכין החיתוך וחתכו את סרח העודף מסביב לכל הצמיג בעדינות ומבלי לפגוע בצמיג והותירו כמילימטר אחד שיבלוט החוצה כדי לא לפגום באטימה.

חיתוך סרח העודף, הקפידו להותיר שוליים של כ-מ"מ
13. מומלץ כאמור להשאיר לחץ אוויר גבוה בגלגל ל-24 שעות לפחות לפני שמורידים את הלחץ לערך נמוך יותר.
התחדשו, יש לכם גלגל טיובלס ביתי!

תתחדשו! :)