ירושלים – סינגלים סביב לה

לרגל יום ירושלים, 3 מסלולים מומלצים סביב הבירה

ירושלים היא אחת הערים החשובות והמיוחדות בעולם (אם לא ה...). אבל מעבר להיסטוריה המרתקת והעשירה, לסיפורים, לפולקלור ולאינספור האירועים שעיצבו (ומעצבים) את דמותה של העיר הזאת, היא גם נתברכה במבנה גיאוגרפי שהוא גן עדן עבורנו, רוכבי האופניים. היום הרי ירושלים המוריקים עליהם משתרעים יערות רחבי ידיים הם מובן מאליו, אך אם לא ידעתם, כל אלו לא היו קיימים בעבר. למעשה רוב רובם של הרי יהודה היו אוסף של גבעות קרחות וטרשיות המעוטרות פה ושם בכמה שיחים ועצים של חורש ים תיכוני. כל היערות המוכרים לכם, הם פרי מפעל הנטיעות והייעור האדיר של קק"ל. וכמו בכל יער המכבד את עצמו, נולדו בהמשך גם מסלולי האופניים.

אז לרגל יום ירושלים, אנו ממליצים לכם למלא את השלוקר, לעטות קסדה ומגינים (הרי ירושלים אינם רחמניים!) ולהפנות את הכידון ירושלימה אל כמה מסלולים נהדרים שקק"ל הכשירה עבורכם.

ונתחיל, איך לא, עם שביל IMBA הלא הוא שביל הרכסים

אם לא ידעתם, כאן, בשביל הרכסים, הכל התחיל...
זקני השבט מכירים את המסלול המאתגר בשמו הקודם – IMBA (הלא הוא "ארגון אופני ההרים הבינלאומי") והוא מסלול האופניים הראשון שקק"ל הכשירה. אך גם היום הוא עדיין אחד ממסלולי הרכיבה המשובחים שבנמצא. חמישה ק"מ של ירידה בנוף המרהיב של הרי ירושלים על שביל מאתגר ומהנה המשובץ סוויצ'בקים, מעברים טכניים ושיפועים המתאימים לרוכבים מיומנים.

לחצו על הקישור למעבר לעמוד המסלול

צילום: אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"לשביל הרכסים. צילום: אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל

חולמים על סינגל משובח שבו תוכלו לעצור ולשכשך רגליים במי מעיינות צלולים? אתם מוזמנים אל סינגל עין ראפה!

המסלול מתחיל מעין לאמור, בפאתי הכפר עין ראפה ומיד צולל לתוך יער בו מעיינות שכבה, טראסות חקלאיות ובוסתנים נטושים. במעבה היער פזורים שרידי עבר כגון גיתות, בתי בד וכבשני סיד. מסלול שביל המעיינות ייקח אתכם למסע משובב נפש בינות לעצי האורן ושיחי החורש עם מספר עצירות לצד מעיינות מפכים.

לחצו על הקישור למעבר לעמוד המסלול

סינגל עין ראפה. צילם: אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"לסינגל עין ראפה. צילם: אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל

אתם בכושר טוב? חולמים על רכיבה בלב יערות מרהיבים? שבילי האופניים ביער הקדושים יספקו לכם את כל אלו ועוד

יער הקדושים, כפי שמעיד עליו שמו, ניטע כחלק ממפעל הנצחת קורבנות השואה, אך לצד קדושתו זו ושלל האתרים המעניינים המפוזרים בו, הוא מציע גם מגוון מסלולי רכיבה משובחים ומאתגרים. כל מי שנמצא בכושר טוב מספיק יוכל להתפנות במקביל לטיפוס בעליות, להתלהב מהנופים שזכו לא מכבר לתואר "אירופה הקטנה".

תוכלו לבחור מבין 3 מסלולים שונים באורכם וצבירת גובה משתנה ואף לשלב את כולם או חלקם גם עם מסלולים אחרים באזור ליצירת אתגר רכיבה שלא היה מבייש את טובי מדוושנו!

לכל הפרטים והמידע לחצו כאן

מסלול אופניים בירושלים - יער קדושים. צילם: אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"למסלול אופניים בירושלים - יער קדושים. צילם: אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל

מאחלים לכולכם – יום ירושלים שמח

עוד על רכיבת אופניים