האב ששכל את בנו לוחם גבעתי בצוק איתן, חנך אמש קיר זיכרון לכל נופלי החטיבה. קיר שהיה שותף לתכנונו והקמתו

במצודת יואב שבמועצה האזורית יואב, אתר המורשת של חטיבת גבעתי, נפתחה השבוע אנדרטת הנצחה חדשה ללוחמי החטיבה שנפלו במערכות ישראל.

במרכז האתר ניצבים קירות שמות עשויים זכוכית, הכוללים מערכת הנצחה חכמה: מסך מידע ייעודי אודות הנופלים, מסך תצוגה נוסף, ומערכת תאורה מיוחדת המאירה את לוחות הזכוכית מלמטה. לצד הקירות הוקמה רחבת טקסים מוסדרת שתשמש את המשפחות, הלוחמים והמבקרים באתר.

מאחורי הפרויקט עומד גם סיפור אישי כואב במיוחד: קונסטרוקטור הפרויקט ומי שהיה שותף לתכנונו הוא שלום שראל, אביו של רב-סרן בניה שראל ז"ל - מפקד פלוגת הסיור של גבעתי, שנפל ב-1 באוגוסט 2014 בקרב בפאתי רפיח במהלך מבצע "צוק איתן", לצד סגן הדר גולדין וסמ"ר ליאל גדעוני. בניה, שהיה בן 27 בנופלו, הועלה לאחר מותו לדרגת רב-סרן.

עלות הפרויקט נאמדת בכ-3.5 מיליון שקל, והוא הוקם כפרויקט משותף של קק"ל, משרד הביטחון ועמותת חטיבת בית גבעתי.

צילום: עופר עברי, מערך ההסברה קק״ל

יו"ר קק"ל, אייל אוסטרינסקי: "קיר ההנצחה במצודת יואב הוא ביטוי למחויבות העמוקה שלנו לזיכרון הנופלים ולמשפחותיהם. העובדה שאב שכול שותף ביצירת המקום מעניקה לפרויקט משמעות אנושית יוצאת דופן. זהו מרחב שבו הזיכרון אינו רק נחקק באבן או בזכוכית, אלא ימשיך לדבר אל הדורות הבאים".

איציק לויט, יו"ר עמותת בית חטיבת גבעתי: "אנו גאים לחנוך את קיר השמות במרכז ההנצחה והמורשת של חטיבת גבעתי במצודת יואב. הפרויקט נולד מתוך רצון להנציח בצורה ייחודית את כלל חללי חטיבת גבעתי לדורותיה וכך להביא לידי ביטוי מוחשי את הציווי לזכור ולהנחיל לדורות הבאים את מורשתם של לוחמי גבעתי שנפלו למען מדינת ישראל. אנחנו מודים ליו"ר קרן קימת לישראל וצוותו על ההירתמות מכל הלב להצלחת הפרויקט".