בזכות התעקשות קק"ל ניצל מכריתה עץ איקליפטוס היסטורי על כביש 70

מתכנני כביש 6 בקטע החדש שליד יקנעם שינו את תוכניתם בעקבות התערבות קק"ל בכדי להציל את העץ שניטע בשנות ה-50 של המאה ה-20. יערן גוש-כרמל אלונים מיכה סילקו: "הצלת עץ מרשים כמו איקליפטוס מכריתה היא סיפוק עצום".

קרן קימת לישראל הצליחה להציל מכריתה עץ איקליפטוס היסטורי על כביש 70 בסמוך ליקנעם. העץ המרשים, שניטע על ידי יערני קק"ל בשנות ה-50 של המאה ה-20, היה מיועד לכריתה במסגרת העבודות להרחבת כביש 6 צפונה, מיקנעם לתל-קשיש.

קק"ל, בתפקידה כפקיד יערות ארצי, מלווה את פרויקט כביש 6 ובמסגרת זו היא עושה מאמצים להגן על העצים ככל האפשר, לצד הצורך בפיתוח תשתיות, הרחבת כבישים ובניה.

האקליפטוס ההיסטורי שקק"ל הצילה מכריתה.
האקליפטוס ההיסטורי שקק"ל הצילה מכריתה. צילום: מיכה סילקו, ארכיון הצילומים של קק"ל.

על פי התכנית הראשונה של הרחבת כביש 6 צפונה מכביש 70 עד לתל קשיש, עץ איקליפטוס בן למעלה מ-70 שנה שנמצא על כביש 70 היה אמור להיכרת. זאת מאחר ואי אפשר להעתיק עצי איקליפטוס. בקק"ל התעקשו וביקשו להגן על העץ. מתכנני כביש 6 נענו בחיוב לבקשת קק"ל ושינו את תכניתם בכדי להציל את העץ מכריתה.

יערן גוש-כרמל אלונים בקק"ל מיכה סילקו סיפר כי "העצים הם כמו הבנים שלנו, לכן אנחנו עושים מאמצים כבירים כדי להציל כל עץ ועץ. הצלת עץ מרשים כמו איקליפטוס מכריתה היא סיפוק עצום. ניהלתי שיחות עם האגרונום של כביש 6 ושמחתי שהוא והמתכננים גילו התחשבות ונענו לבקשתנו למנוע את כריתת העץ. קק"ל היא הפה והנשמה של העצים, לכן בגלל שאנחנו בתמונה ניצלים המון עצים".

לפני כשנה, במסגרת העבודות להקמת רכבת העמק ומחלף העמקים על כביש 70 הצילה קק"ל אחד-עשר עצים עתיקים, מסוגים אלה וחרוב, על ידי העתקתם למרחק של כמאה מטרים ממקומם.