לדברי קק"ל מדובר בהזדמנות חד־פעמית להפוך את פרויקט התשתית ליתרון סביבתי, תוך תיקון נזקי העבר שנגרמו מחציית היער לשניים. הארגון מציע לשלב בתכנית מרכיבי "פיצוי סביבתי" הכוללים השבת שטחי יער לציבור בתמורה לשטחים שייגזלו, שיפור הנגישות הרגלית ולרוכבי האופניים בין חלקי היער, ותוספת מעברים אקולוגיים. בין ההצעות: צמצום רוחב הכביש ביחס לתכנון הנוכחי, ביטול חלק מהמחלפים, והחזרת זכות הדרך של כביש ישן שלא ימומש לייעוד יער.
בהיבט המעשי, קק"ל מציעה הקמת ארבעה חיבורים עיליים חדשים בין צפון היער לדרומו, חלקם לשימוש הציבור וחלקם עבור בעלי החיים כמעבר אקולוגי. קק"ל דורשת את הרחבת המעברים המתוכננים לרוחב של 200 מטר, במקום 50 מטר בלבד, בשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים. לטענת קק"ל מהלך זה יחזק את הרציפות האקולוגית, ימנע את קיטוע המערכות הטבעיות משני צידי הכביש, וישיב דה פקטו שטחים לציבור ולטבע.
אדריכלית הנוף עדי נוי, מנהלת מחלקת התכנון בקק"ל, מסבירה: "אנחנו לא נגד פיתוח, אבל חייבים לוודא שהוא נעשה בצורה שמאזנת בין צורכי התחבורה לצורכי הטבע והציבור. יער בן שמן הוא הפארק של המדינה, ואסור שיישארו ממנו איים מנותקים בתוך ים של אספלט. אנחנו מציעים פתרון שמשרת גם את הנהגים וגם את המטיילים ובעלי החיים ומחזיר שטחים ירוקים שאבדו".
קק"ל מדגישה כי אימוץ ההצעה שלה יפחית משמעותית את הפגיעה ביער, ישפר את חוויית הביקור של הציבור, וישמר את "העורק הירוק" בלב המדינה. במקביל, הארגון קורא לצוות התכנון הממשלתי לאמץ את העקרונות הללו ולשלבם בתכנית הסופית, כך שהרחבת כביש 443 לא תהיה מהלך חד־צדדי לטובת כלי הרכב בלבד, אלא פרויקט המשלב תשתיות תחבורה עם מחויבות עמוקה לשמירת הטבע והנוף.