למה עץ?

לפניכם פעילות בפנטומימה המעבירה לילדים בדרך יצירתית ערכים בנושאים של עצים ויער. הפעילות מתאימה לילדי השכבה הצעירה

על הפעילות

גיל: שכבה צעירה
זמן: 30 דקות
 

מטרות הפעילות:

  • היכרות עם נושא חשיבות העץ ומגוון התחומים שבהם העץ תורם לאדם.
  • ביסוס תחושת הקשר לעצי היער ומחויבות והרצון לשמור עליהם.
  • חוויה והנאה.

עזרים:


רוצים להעביר את הפעילות בזום?

  1. אם תבחרו באפשרות א' בהמשך למטה, אתם יכולים לחלק את הקבוצות לחדרים, לשתף במסך או לשלוח למשתתפים תמונה של האיור בלבד. לאחר שישלחו לכם המשתתפים את התשובה בצ'אט, בקשו מהם לבחור ולהחליט מי מביניהם יציג הביטוי בפנטומימה לשאר הקבוצה.
  2. אפשרות אחרת היא לשלוח לכל אחד המשתתפים בצ'אט הפרטי תמונה אחרת. על המשתתף להציג בפנטומימה לקבוצה את הערך המוצג בכרטיסייה שקיבל.

מהלך הפעילות: אפשרות א'

  1. מחלקים את הקבוצה לצוותים של 4-3 חניכים ונותנים לכל צוות כרטיסייה המתארת ערך מסויים שהעץ מספק לאדם (אפשר לקפל את הכרטיסיות במקום שמסומן ב"פלוסים", כך שהטקסט יוסתר והציור יוכל להשתלב גם הוא בחידה).
  2. מבקשים מהצוות לנחש על פי האיור באיזה ערך מדובר.
    לאחר מספר דקות מאפשרים לחניכים לפתוח את החלק המקופל של הכרטיסייה ולגלות האם הניחוש היה נכון.
  3. מקציבים לחברי הצוותים חמש דקות, שבהן יתכנן כל צוות איך להמחיש את הערך שמוצג בכרטיסייה שלו בפנטומימה לשאר חברי הקבוצה.
  4. אוספים את כולם במליאה ומזמינים את הצוותים, כל אחד בתורו, להציג את המשפט שלהם ולבקש מהקבוצה לנחש מה הוצג.

אפשרויות נוספות להפעלות

  1. מראים לכלל הקבוצה את הציור (מקפלים במקום שמסומן ב"פלוסים", כך שהטקסט יוסתר ורק הציור ייראה) ועל החניכים לנחש איזה ערך העץ מספק לאדם, על פי מה שנראה בתמונה. לאחר שחשפו את התשובה, מראים לקבוצה את הכרטיסייה שוב עם המשפט פתוח.
  2. מזמינים נציג להציג לקבוצה בפנטומימה את הערך המופיע באיור.
  3. תן קו – על הנציג להעביר לקבוצה בציור את המשפט המילולי, המתייחס לערך שהעץ מספק לאדם בציור. הנציג יכול לקבל השראה מהציור בכרטיסייה.