חממה למנהיגי המחר

"חממה למנהיגי המחר" הוא חוג שנתי המבוסס על מפגשים דו חודשיים בני שעה וחצי. מטרות המפגשים הן לקרב את החניכים לנושאים הקשורים בציונות, סביבה ומורשת; להעצים אותם ולתת להם כלים ראשוניים למנהיגות, יוזמה ועשייה; חממה למנהיגי המחר
להטמיע בהם ערכי מנהיגות ונכונות לקבל אחריות; ולטעת בהם את הרצון להשפיע על איכות חייהם ואיכות סביבתם
התכנית כוללת התנסויות חווייתיות בפעילויות בשטח, ניווטים, בישולי שדה, משחקי חברה, ODT, מפגשים עם אנשי מפתח ביישוב, ופרויקט מעשי בקהילה – שבמסגרתו יישמו החניכים את הכלים שרכשו במהלך המפגשים.


מי: חניכי כיתות ה'-ז' במתנ"סים ובארגוני הנוער ובמסגרות של קבוצות מנהיגות ברשויות העירוניות.

איפה: במתנ"ס, בקן תנועת הנוער או ארגון הנוער ביישוב.

זמן: מפגשים בני שעה וחצי אחת לשבועיים + שני סמינרים בני יומיים במרכזי השדה של קק"ל (בחנוכה ובפסח).

נושאי המפגשים

  • תפקחו את העיניים, הסתכלו סביב – להנהיג = להתבונן, להקשיב ולשאול: מה צריך לשנות? איך אפשר להשפיע?

    החניכים יבינו את חשיבות היציאה לשטח ויכירו את הסביבה הקרובה. במפגש הראשון תוצג התכנית השנתית.

     

  • בלי מים אין חיים – להנהיג = לפעול, להתחייב ולקבל אחריות

    מהו מצב המים בישראל ובעולם? החניכים יכירו מושגים בסיסיים בתחום המים, את תחומי הפעילות של קק"ל בנושא המים ודמות של מנהיג לחיקוי מתחום המים.

     

  • טביעת רגל אקולוגית – להנהיג = להשאיר אחריי חותם חיובי!

    מהי טביעת רגל אקולוגית, מהו פיתוח בר קיימא? החניכים ייחשפו לנושאים הללו, יבינו את ההשלכות של אורח החיים האישי של כל אחד מאיתנו על הסביבה ואת הצורך לקבל אחריות על אורח החיים שלנו.

     

  • יום היווסדה של קק"ל – להנהיג = להפוך חלום למציאות

    במפגש יכירו החניכים את סיפור הקמתה של קק"ל ואישים מרכזיים בתולדותיה –מהן מטרותיה של קק"ל, אילו שינויים היא עברה לאורך שנות קיומה ובמה היא מתמקדת כיום?

     

  • זמן התכלות וקשת גישות אקולוגיות – להנהיג = להוביל שמח"ה

    מהו "זמן התכלות", אילו סוגי פסולת קיימים ולמה חשוב לצמצם את הצריכה ולהקטין את כמות הפסולת?

     

  • התחממות כדור הארץ – להנהיג = להוביל, ליזום, לקבל אחריות

    איך מתרחש תהליך התחממות כדור הארץ, מהו "קיבוע פחמן", מהי "טביעת רגל פחמנית" ואיך אנחנו צריכים להתנהג ברמה האישית בהתחשב בבעיות הללו?

     

  • כך הולכים השותלים – להנהיג = להכות שורשים, להתבסס על גזע איתן ולהסתכל מעלה לצמרת

    נעים להכיר: מפעל הייעור ההיסטורי של קק"ל. וגם: היכרות עם מבנה העץ ותועלותיו, ואיך מביאים לידי ביטוי מעורבות אישית דרך נטיעות.

     

  • ארץ מולדת – יום העצמאות – להנהיג = לשאוב מהקרקע, להיבנות ולשאוף לגובה

    החניכים יכירו נקודות משמעותיות בסיפור הקמתה של מדינת ישראל ויבינו את הקשר של קק"ל לתהליך הקמת המדינה ולביסוסה.

     

  • עצים בארץ התנ"ך – להנהיג = להיות כמו עץ עם שורשים וכנפיים

    במהלך המפגש יכירו החניכים מגוון עצים ארצישראליים, יבינו את חשיבות מפעל הייעור וייחשפו לנושא של מחקר ופיתוח בתחום העצים והיער.

     

  • מניעת שריפות – להנהיג = לראות תמונה שלמה ולקבל אחריות

    למה חשוב כל כך לשמור על הטבע ועל היער, מהם המפגעים המאיימים על היער והחורש, מהם הכללים למניעת שריפות ואיך משקמים יער שנשרף?

     

  • מבריק ומצוחצח – להנהיג = להשפיע בגדול דרך כל מעשה קטן

    איך עובד תהליך המיחזור ולמה חשוב לצמצם את כמות הפסולת? וגם: היכרות עם זמני ההתכלות ועם אפשרויות המיחזור של חומרים שונים.

לקבלת פרטים נוספים ולהזמנת פעילות, צרו קשר עם נציגי חטיבת החינוך בהתאם למרחב הגיאוגרפי שאליו אתם משתייכים:

 
סניף טלפון אי-מייל
מדור חינוך מרחב צפון, שושי ראובני-לוי 04-8470367 shoshir@kkl.org.il
מדור חינוך מרחב מרכז, נטלי מוס 02-6583306 natlim@kkl.org.il
מדור חינוך מרחב דרום, כנרת ישורון 08-9986188 kinerety@kkl.org.il
מחלקת חו"ל, מלכה ברקאי 02-6583530 malcab@kkl.org.il