איך מגיעים המים מהאדמה אל צמרת העץ, מאיפה שואבים שורשי העץ את המים שהם שותים, והאם אפשר לראות פחמן דו חמצני? אנו נוטים לקחת דברים רבים שנמצאים סביבנו כמובנים מאליהם בעוד שבעצם מתרחשים סביבנו כל הזמן הרבה "קסמים" שלא ייאמנו, אחד מהם הוא העץ – פלא שכולנו רואים כל יום, פעמים רבות, ולמרות זאת אנחנו לא מודעים למה שמתרחש בזכותו ובתוכו.
נושא הפעילות: היכרות עם העץ ועם מושגים ועקרונות מדעיים הקשורים אליו בדרך ניסויית.קשר לתכנית הלימודים: קיימות, אקולוגיה, ביולוגיה, בוטניקה, מדעים וציונות.מיועד ל: כיתות ד'–ו'.זמן: כשעה וחצי.
דרך תצפית על העץ ועריכת ניסויים יכירו הילדים עקרונות ומושגים מדעיים הקשורים לעץ, ויבינו את חשיבות המחקר והפיתוח המדעי למדינה ולסביבה.