הפעלת התוכנית במוסדות החינוך

איך מפעילים את התוכנית בבתי הספר, על מה כדאי לדון עם התלמידים ואיך משיגים את חומרי העזר לתוכנית

מהלך הפעלת התוכנית בבית הספר

  • בתי הספר יתבקשו לבחור מורה אשר ינחה את התלמידים לאורך התוכנית כולה, כולל הנסיעה לרומא (אם בית הספר יעלה לשלב השלישי).
  • כל בית ספר רשאי לבחור קבוצה אחת שתייצג אותו. הקבוצה תמנה לפחות שני תלמידים ולא יותר מארבעה.
  • על חברי הקבוצה לחבר מסמך שלא יעלה על שלושה עמודים ויהיה מנוסח באנגלית. המסמך יכלול פירוט של המיזם שלהם, ויוערך על פי התבחינים המפורטים לעיל.
  • אם בית הספר יעלה לשלב השני, תתבקש הקבוצה להציג את המיזם בפני הוועדה הממונה. רצוי להציג את המיזם באמצעות מצגת.
  • התאריכים לכל שלב בתוכנית נקבעו מראש. יש לשים לב כי התלמידים שנבחרו לייצג את בית הספר פנויים באותם תאריכים.

נושאים לדיון חינוכי

  • 17 יעדי האו"ם לשנת 2030.
  • ארגוני האו"ם ברומא בנושא מזון וחקלאות:- FAO - Food Agriculture Organization- WFP- World Food Program- IFAD- International Fund for Agricultural Development
  • פיתוח מיזם – כיצד הופכים רעיון למיזם?
  • חשיבות מעורבותם של בני הנוער במאמצים למציאת פתרונות ליעדי האו"ם.

חומרי עזר לתלמידים ולמורים

  • כל בית ספר יקבל מסמך עם הסבר מפורט על תוכנית ISDG, הכולל שאלות מנחות באנגלית. כמו כן יועלו לאתר התוכנית סרטוני הסבר שיעניקו לתלמידים מידע נוסף.
  • במהלך חודש דצמבר יישלחו לבתי הספר כרזות שיופקו על ידי משרד החוץ לצורך פרסום תוכנית ISDG.