מעגלים וקווים

מהו מסלול החיים של כל מוצר ומהם העקרונות של שימוש חוזר, מיחזור, חשיבה והפחתה – שמח"ה?

גיל היעד: כיתות א'-ו'
משך הפעילות: 20 דקות
מקום: בכיתה או בחוץ

מהלך הפעילות

מדברים עם התלמידים על מחזוריות. מבקשים מהם להביא דוגמאות למחזורים שהם מכירים. למשל: דוגמאות למחזורים מעגליים בטבע – מחזור המים, מחזור החיים של הצמח.

מחלקים את הכיתה לחוליות עבודה. כל חוליה מקבלת מוצר צריכה (או מוצר פיזי שנאסף במסגרת פעילות יום הניקיון, או תמונה של מוצר או שם של מוצר), בריסטול וטושים. על כל אחת מהחוליות להדביק את המוצר על הבריסטול, לכתוב ולצייר את מסלול החיים שהמוצר עובר:

  • מאיזה חומר/מחצב הוא עשוי?
  • איך ואיפה מייצרים אותו?
  • מי משתמש בו?
  • מה קורה לו לאחר השימוש?

מקציבים זמן לעבודה ומסייעים לתלמידים בציור מחזור החיים של המוצרים השונים. אפשר להביא דוגמה ולצייר יחד על הלוח מחזור של מוצר נבחר.

עורכים תערוכה ובודקים:

  • אילו "מסלולי חיים" הם קוויים ואילו מעגליים?
  • האם יש מוצרים שהמסלול שלהם יכול להיות מעגלי, אולם הוא לא צויר כך?
  • מדוע חשוב ליצור מחזור מעגלי?

מסבירים על העקרונות של שימוש חוזר, מיחזור, חשיבה והפחתה – שמח"ה.

מה קורה להם אחרי השימוש? בקבוקי פלסטיק. צילום: freeimages