היכון, הכן – נקה!

פעילות בנושאים של זמני ההתכלות, הפרדת פסולת, קומפוסטציה ומיחזור נייר

גיל היעד: כיתות א‘-ח‘
משך הפעילות: 20 דקות
מקום: בכיתה או בחוץ

מהלך הפעילות

מבקשים מהתלמידים להסתדר בזוגות.
לכל זוג תלמידים נותנים שם של מוצר (לדוגמה: עיתון ישן, בקבוק פלסטיק, חיתול חד-פעמי, נורת חשמל. חשוב ליצור מגוון של מוצרים ואפשרות ליצירת קבוצות, למשל מספר תלמידים שיקבלו מוצרי נייר).
מפצלים את הזוגות כך שיתקבלו שתי קבוצות, שבכל אחת מהן נציג אחד לכל מוצר.
עורכים סדרה של תחרויות, שבהן הקבוצה הראשונה שמצליחה להסתדר בטור לפי זמני ההתכלות של המוצרים – מנצחת.
 
  • הקבוצה הראשונה שמצליחה להתחלק לקבוצות על פי סוג האשפה (נייר, פלסטיק, בד, זכוכית) – מנצחת.
  • הקבוצה הראשונה שמסדרת את כל המוצרים שלה על פי סדר א‘-ב‘ – מנצחת.
  • הקבוצה הראשונה שמוצאת בשטח מוצר של אחד מחבריה – מנצחת.
  • הקבוצה הראשונה שמגיעה למיחזורית (נקודה אקראית שתיקבע בשטח) – מנצחת.
  • ועוד משימות, ככל העולה על דעתכם.


בסיום כל תחרות מרחיבים את השיחה על הנושאים: זמני ההתכלות, הפרדת פסולת, קומפוסטציה, מיחזור נייר, ועוד.

מכריזים על המנצחים ויוצאים לנקות.

בני נוער מפתח תקווה מנקים את יער בן שמן. צילום: ארכיון הצילומים של קק"ל