דרך איסוף ומיון פסולת מבינים המשתתפים כמה פסולת אנו זורקים ומעלים הצעות להפחתתה
אוספים פסולת יבשה מהשטח ועורמים אותה בערימה (אפשר לחלק לכמה ערימות ולכמה קבוצות, על פי כמות התלמידים, כך שלכל תלמיד תהיה הזדמנות להשתתף).מבקשים מהתלמידים למיין את הפסולת לקבוצות, למשל: פלסטיק, בד, נייר, מתכות.מסדרים יחד את הפסולת הממוינת בצורת דיאגרמת עוגה או גרף עמודות ובודקים איזה סוג פסולת נאסף בכמות הגדולה ביותר. מנסים לפענח מדוע (האם זה קשור למיקום הפעילות, לעונת השנה, להרגלי הצריכה של התושבים בסביבה, ועוד). משווים את התוצאה שהתקבלה לנתונים האמיתיים של כמויות הפסולת הביתית וסוגיה.את הנתונים האמיתיים אפשר לקחת מהאתר של המשרד להגנת הסביבה, מכאןמבקשים מהתלמידים להציע דרכים להפחית את כמות הפסולת המושלכת.