כמה כמה

דרך איסוף ומיון פסולת מבינים המשתתפים כמה פסולת אנו זורקים ומעלים הצעות להפחתתה

גיל היעד: כיתות ז'-י"ב
משך הפעילות: 20 דקות
מקום: בכיתה או בחוץ

מהלך הפעילות

אוספים פסולת יבשה מהשטח ועורמים אותה בערימה (אפשר לחלק לכמה ערימות ולכמה קבוצות, על פי כמות התלמידים, כך שלכל תלמיד תהיה הזדמנות להשתתף).

מבקשים מהתלמידים למיין את הפסולת לקבוצות, למשל: פלסטיק, בד, נייר, מתכות.

מסדרים יחד את הפסולת הממוינת בצורת דיאגרמת עוגה או גרף עמודות ובודקים איזה סוג פסולת נאסף בכמות הגדולה ביותר. מנסים לפענח מדוע (האם זה קשור למיקום הפעילות, לעונת השנה, להרגלי הצריכה של התושבים בסביבה, ועוד). משווים את התוצאה שהתקבלה לנתונים האמיתיים של כמויות הפסולת הביתית וסוגיה.
את הנתונים האמיתיים אפשר לקחת מהאתר של המשרד להגנת הסביבה, מכאן

מבקשים מהתלמידים להציע דרכים להפחית את כמות הפסולת המושלכת.

איך מפחיתים? צילום: freeimages