לזרוק או לא לזרוק?

איך אפשר לעשות שימוש נוסף בפריטים שכבר הפכו לפסולת?
גיל היעד: כיתות א'-ח'
משך הפעילות: 35 דקות
מקום: בכיתה או בחוץ

מהלך הפעילות

עורכים תערוכה של פסולת שנאספה במסגרת יום הניקיון ומזמינים כל אחד מהתלמידים לבחור פריט אחד של פסולת מתוכה.

ממנים חבר שופטים.

מבקשים מכל תלמיד להכין נאום בן דקה, המשכנע את השופטים מדוע לא כדאי לזרוק את הפריט שאותו בחר התלמיד. במסגרת הנאום אפשר לשלב אפשרויות לשימוש חוזר במוצר, אפשרויות למיחזורו (השלכה לפח מיחזור אינה נחשבת "זריקה"), השלכות שיש להצטברות זבל על הסביבה וכל נושא אחר.

עורכים מספר סבבים, שבהם ה"מוצרים" מנסים לשכנע את חבר השופטים שלא להשליכם לאשפה.

מנהלים דיון על שימוש חוזר, מיחזור, חשיבה והפחתה – שמח"ה – כדרך חיים.
פקקים שנאספו ביום הניקיון. צילום: חגית שטראוס