עוצרים (לרגע) את המרוץ?

מה היינו מורידים מהלו"ז העמוס שלנו? מקשיבים לשיר "פסק זמן" ומציעים רעיונות לפסק זמן שאנחנו יכולים לתת לסביבה גם בימינו.
תוכני הפעילות מיועדים לצורכי הדרכה והוראה בלבד, ואין לעשות בהם כל שימוש אחר מעבר לשימוש זה.
קבוצת גיל: כיתות ד'–י'
משך הזמן: שיעור אחד
 
  • מבקשים מכל אחד מהמשתתפים לכתוב את הלו"ז השבועי שלהם (לימודים, חוגים, פעילות חברתית, פעילות משפחתית, מחויבויות שונות...).

  • שואלים: האם הלו"ז השבועי שלכם עמוס או סביר?

  • שואלים: אילו הייתם יכולים, הייתם מוסיפים או מחסירים מהלו"ז השבועי משהו? מה?

  • מראים או שולחים קישור לסרטון "לאן רץ ערן" על המרוץ האין-סופי של החיים ועל ערכי השמיטה.

  • שואלים את המשתתפים האם הם מכירים אנשים שכמו ערן רצים ללא מנוחה? האם לפעמים הם מרגישים את עצמם במצב דומה.

  • מתחלקים לשתי קבוצות:
    - קבוצה אחת תכתוב כמה שיותר טיעונים – למה במאה ה-21 צריך להמשיך ולהמשיך לרוץ.
    - קבוצה שנייה תכתוב כמה שיותר טיעונים – למה צריך לעצור ולנוח מדי כמה זמן.

  • מקיימים מַעֲמָת (דיבייט) בין הקבוצות – כל קבוצה מציגה טיעון בתורה, וסותרת את הטיעון של הקבוצה השנייה.

  • מבקשים מכל המשתתפים לחזור לדף של הלו"ז השבועי ולחשוב שוב אם היו משנים דבר מה בלו"ז השבועי.

  • משמיעים את השיר "פסק זמן" מאת אריק איינשטיין.

  • מזמינים את המשתתפים לספר מהו פסק הזמן שהם לוקחים לעצמם, ומתי הם עושים זאת.

  • שואלים: איזה פסק זמן נוכל – כעת, בימינו – לתת לסביבה?
עוצרים לרגע. צילום: pixabay