דפי שיח בנושא אקלים, איכות סביבה וקיימות

האם אנחנו פועלים מספיק למען הסביבה שלנו, או שמא יושבים בחיבוק ידיים? מהי האחריות שלנו כלפי העולם ואיזה חותם אנו משאירים בו? לפניכם: דפי שיח המתאימים לפעילות ביום הניקיון ובמסגרת פעילויות העוסקות בקיימות, אקלים, סביבה ופסולת

*תוכני הפעילות מיועדים לצורכי הדרכה והוראה בלבד, ואין לעשות בהם כל שימוש אחר מעבר לשימוש זה

  • אני רוצה גם! דף שיח בנושא מדרך סביבתי והרגלי צריכה

    שינוי האקלים הולך והופך מוחשי ומורגש יותר ויותר באירועי מזג אוויר קיצוני. לבני האדם ולפעולות שהם עושים בעולם יש חלק משמעותי ביצירת המצב שבו אנחנו נמצאים כיום. האם אנחנו יכולים גם לתקן?
    לדף השיח
  • אדישות או מעורבות

    איך משפיעות הפעולות של כל פרט של העולם? מה יקרה אם נתרגל לחיות עם מצבים לא רצויים, דוגמת אלימות ולכלוך?
    לדף השיח
  • שלא תקלקל ותחריב את עולמי

    מהי האחריות שלנו כלפי העולם ואיזה חותם אנו משאירים בו? מה נרצה לספר לדורות הבאים על עצמנו, מנהגינו וערכינו?
    לדף השיח
  • מה אשאיר אחריי? חוני המעגל ועץ החרוב

    אילו פירות אנו מקבלים מהעצים שנטעו אבותינו ומה ראוי שניטע עבור הדורות הבאים? ואולי בכלל עדיף להשאיר את הטבע כמו שהוא ולא לשנותו?

    לדף השיח
  • שלא תקלקל ותחריב את עולמי – נוכח שינוי האקלים

    מה השאירו לנו אבותינו ומה החותם שאנו נשאיר על סביבתנו? האם עלינו לדאוג לעצמנו בלבד או גם למעגלים רחבים יותר? האם התרומה והעשייה שלנו צריכות להיות בטווח הקצר או הארוך, ומי ייהנה מפירות מאמצינו?
    לדף השיח
  • מה אשאיר אחריי – נוכח שינוי האקלים

    האם משבר האקלים הוא התוצאה של התנהלותו הבעייתית של האדם בטבע? במי אנחנו פוגעים ואיך אנחנו יכולים לפעול לתיקון המצב?

    לדף השיח
  • אדישות או מעורבות – נוכח שינוי האקלים

    האם כיום, כשמשבר האקלים נהיה ברור ומוחשי, מזיק ופוגע בטבע ובאנושות, אנחנו עדיין יכולים להתעלם ממה שקורה סביבנו, או שאולי הגיע הזמן לצאת מהאדישות ולנקוט פעולה?

    לדף השיח
  • האדם בעולם

    מהו תפקידו של האדם בעולם לפי מקורות שונים, ומהי תפיסתה של קק"ל על התערבות האדם בעולם?

    לדף השיח
  • דונם פה ודונם שם

    האם אנו יכולים לחולל שינוי? איזה שינוי צריכה ליצור נתינה של אדם כדי שתהיה ראויה ושווה? האם יש בכלל מקום לנתינה אם היא מוגבלת ונקודתית?

    לדף השיח