חלקו את המשתתפים לארבעה חדרי דיון והגדירו מראש את הזמן לדיון. בין ה"תחנות" יחזרו הקבוצות למליאה ויחזרו שוב לחדרים, הפעם בנושא הבא.
אפשר לשאול במפגש בין כל התחנות, "האם למדתם משהו חדש בדיון?" אפשר לבקש לכתוב בצ'אט מה הם למדו או להוסיף רגש אם כן.
לקראת כל סבב שלחו לקבוצה קישור לחומרים הרלוונטיים לנושא הבא.
כל קבוצה תעבור בין ארבע התחנות, המתארות דגש אחר שניתן לחג החנוכה לאורך השנים – חג האור, המרד וגבורת המכבים, נס פך השמן והקמת שלטון יהודי עצמאי (ריבונות) בארץ ישראל.
כנסו את כולם לשיח קבוצתי בנושא.
ערכו דיון על המסר שלוקחים להמשך.
לאחר שסיימו את הפעילות, כנסו את כל הקבוצות לדיון במליאה:ראינו כי חג החנוכה קיבל תפניות לאורך השנים בדגשים ובמסרים שהציג.כיום נראה שאין בחברה הישראלית מסר ברור שאותו מייצג חג החנוכה. שתי התפישות השונות של החג, זו המבליטה את המאבק האנושי לריבונות ואת גבורת האדם וזו המבליטה את הנס, מתחרות ביניהן ומתערבבות בשירי החג השונים ובמסריו.שני המוטיבים השונים בחג החנוכה – גישת ספר החשמונאים המדגישה את הניצחון הצבאי וגישת חכמי התלמוד המדגישה את הנס – באים לידי ביטוי בשירי החג השונים:
הַנֵּרוֹת הַלָּלוּ אָנוּ מַדְלִיקִיןעַל הַנִּסִּים וְעַל הַנִּפְלָאוֹתוְעַל הַתְּשׁוּעוֹת וְעַל הַמִּלְחָמוֹתשֶׁעָשִׂיתָ לַאֲבוֹתֵינוּ בַּיָּמִים הָהֵם בַּזְּמַן הַזֶּהעַל יְדֵי כּהֲנֶיךָ הַקְּדוֹשִׁיםוְכָל (מִצְוַת) שְׁמוֹנַת יְמֵי חֲנֻכָּההַנֵּרוֹת הַלָּלוּ קֹדֶשׁ הֵםוְאֵין לָנוּ רְשׁוּת לְהִשְׁתַּמֵּשׁ בָּהֶםאֶלָּא לִרְאוֹתָם בִּלְבָדכְּדֵי לְהוֹדוֹת וּלְהַלֵּל לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹלעַל נִסֶּיךָ וְעַל יְשׁוּעָתֶךָוְעַל נִפְלְאוֹתֶיךָמסכת סופריםהתפילה תוקנה כנראה בתקופת הגאונים (המאה השמינית)
יְמֵי הַחֲנֻכָּה חֲנֻכַּת מִקְדָּשֵׁנוּ,בְּגִיל וּבְשִׂמְחָה מְמַלְּאִים אֶת לִבֵּנוּ,לַיְלָה וָיוֹם סְבִיבוֹנֵנוּ יִסֹּב,סֻפְגָּנִיּוֹת נֹאכַל בָּם לָרֹב.הָאִירוּ, הַדְלִיקוּ נֵרוֹת חֲנֻכָּה רַבִּים!עַל הַנִּסִּים וְעַל הַנִּפְלָאוֹת אֲשֶׁר חוֹלְלוּ הַמַּכַּבִּים.נִצְחוֹן הַמַּכַּבִּים נְסַפֵּר, נְזַמֵּרָה,עַל הַיְּוָנִים אָז יָדָם כִּי גָּבֵרָה,יְרוּשָׁלַיִם שָׁבָה לִתְחִיָּה,עַם יִשְׂרָאֵל עָשָׂה תּוּשִׁיָּה.הָאִירוּ, הַדְלִיקוּ נֵרוֹת חֲנֻכָּה רַבִּים!עַל הַנִּסִּים וְעַל הַנִּפְלָאוֹת אֲשֶׁר חוֹלְלוּ הַמַּכַּבִּים.אברהם אברונין תרגם את השיר הידוע של מרדכי (מארק) ריווסמן בשנת 1918 בצפת