דגש חשוב: מעגל של''ח מתייחס לנושא שעלה במהלך הסיור: תוכן, משימת אתגר, דיון ערכי, מצב לא מתוכנן שקרה, שרידי שרפה, פסולת, יער וכן הלאה.אוכלוסיית היעד: תלמידי כיתה ז ומעלהמשך הפעילות: כ-45 דקותמטרות הפעילות:
ציוד והכנות: כרטיסיות שאלות ערכיות ביער במעגל של"ח
פתיחהנושיב את המודרכים במעגל וננהל שיחה שתאפשר לדובר בקבוצה להביט לתוך עיניהם של שאר החבריםולקיים שיחה כנה ופתוחה. נגדיר מספר כללים לשיחה:א. סדר הדיבור – מדבר רק מי שקיבל את רשות הדיבור (באמצעות סדר קבוע, חפץ דיבור וכו').ב. קצר ולעניין – המדבר מביא את דבריו רק ביחס לסוגיה שהועלתה, וממקד את דבריו כדי לקצר בדיבור.עליו להביא את עמדתו, ולא לנגח את עמדות הדוברים לפניו.ג. להקשיב מהלב – המשתתפים מאזינים בקשב רב ומתוך אמפתיה לחבריהם.ד. אין להגיב לדברי המדבר – להבעת הזדהות עם דבריו אפשר לקבוע סימן מוסכם, כמו הרמת יד.
בתחילת המעגל נשחזר את המקרה שעולה לדיון, כפי שעלה במהלך הסיור, ואז נבחר מספר שאלות מתוך השאלות המוצעות בכרטיסיות הדילמות. בהתאם לשיקול דעתנו ובהתאמה לקבוצה, נקריא או נזמיןמשתתפים להקריא מתוך קטעי הקריאה שבכרטיסייה.בכל סבב נאפשר לשניים–שלושה משתתפים לענות לשאלות.
לסיום נציג את שאלת המעגל (השאלה האחרונה בכל נושא) המתייחסת לחיבור בין המציאות שהתקיימה בסיור למציאות היום-יומית של התלמידים – לשאלה זו נבקש מכלל המשתתפים להשיב.