תעבירו את זה הלאה: יום הניקיון באשקלון

מנקים את הפארק עם מדריכי הצופים: תלמידי בי"ס דקל באשקלון. צילום: יהודית זריהן
מאת: עמית כהן
5.10.2016
לקבל משהו זה יפה, לתת משהו זה נחמד, אך לקבל משהו ולאחר מכן להעביר אותו למישהו אחר – זה יפה ותורם. חניכי תנועת הצופים העבירו את זה הלאה והובילו את יום הניקיון בבית הספר דקל באשקלון
בבוקר יום שלישי 27.09.2016 עמדו נרגשים שבעה מדריכים צעירים מתנועת הצופים שהגיעו להפעיל את ילדי בית הספר דקל באשקלון ולהעשיר אותם בתכניות חינוך ליום הניקיון, מוכנים ומצוידים בכלים להנהיג את הדור הבא כשבועיים לפני יום הניקיון נפגשה מדריכת קק"ל-מעוף, מיכל, עם מדריכי הצופים של שבט שמשון שבשכונת שמשון באשקלון. במפגש היא עברה איתם על תוכני יום הניקיון, ולימדה אותם כיצד לפעול עם הקבוצות ביום הניקיון בראייה קק"לית, וניהלה עימם שיח על ערכים, תכניות ותכנים שמדריכי קק"ל מעבירים כל שנה.
 
לאחר כשבועיים הגיעו מדריכי הצופים אל בית הספר והובילו בעצמם את יום הניקיון. החניכים מכיתות ה'-ו' יצאו לנקות את הפארק, ובנוסף נהנו מפעילויות שונות שכללו גם שעשועונים, חידונים ומשחקים. לילדים זו הייתה חוויה חשובה ומעצימה וגם שינוי של סדר היום, הכולל בדרך כלל שיעורים בכיתה, ואילו למדריכי הצופים הייתה זו הזדמנות נוספת להכיר את החניכים ולסחוף אותם לפעילות עם תנועות הנוער.
 
עבור החניכים זה היה יום ניקיון אחד, אבל למדריכים היה זה תהליך עבודה משותף בן כשבועיים עם קק"ל, שבו התחיל קשר בין מיכל מדריכת קק"ל ומדריכי הצופים, קשר שמאפשר להם להעביר מידע רב לתלמידים בבית הספר. אז מה היה לנו כאן? ערכי מנהיגות והגשמה לצד ניקיון ותרומה לסביבה.
יש מה לנקות. תלמידי בי"ס דקל אשקלון ביום הניקיון. צילום: יהודית זריהן