ניקיון בתנועה

פעילות יום הניקיון לחניכים בסניף תנועת הצופים
מאת: לינור שאוליאן. תמונות באדיבות אריאל - צופי נתיבות
26.9.2016
חניכי תנועות הצופים ובית"ר בנתיבות יצאו ביום הניקיון לנקות את סביבתם הקרובה, לא לפני שנהנו מפעילויות בנושא, שהעבירו להם המדריכים. ואת כל זה למדו המדריכים שלהם בהשתלמות מיוחדת ליום הניקיון של מעוף-קק"ל
מדריכי תנועות הנוער הצופים ובית"ר בנתיבות יצאו ביום הניקיון הבינלאומי האחרון, 22.9.2016, עם חניכיהם, לנקות את הסביבה, כמו כ-40 מיליון בני אדם נוספים ברחבי העולם. החניכים והמדריכים ניקו את סביבתם הקרובה – השכונה שבה ממוקם סניף התנועה והגן הציבורי הסמוך. לפני היציאה לשטח העבירו המדריכים לחניכים פעילויות חווייתיות בנושא, ואת כל זה איפה הם למדו? בהשתלמות מיוחדת ליום הניקיון שהעבירה להם מדריכת קק"ל.
 
יומיים לפני יום הניקיון, בתאריך 20.09.16, הגיעו כ-20 מדריכי תנועות הנוער הצופים ובית"ר בנתיבות לסניף הצופים בעיר, שם חיכתה להם מדריכת קק"ל, שהעבירה להם השתלמות בנושא יום הניקיון.
 
בהשתלמות, שהייתה אינטראקטיבית, מעניינת וסוחפת, דיברה המדריכה על משמעות יום הניקיון, חשפה בפני המדריכים חומרים מתאימים כמו חידונים ושעשועונים, דפי שיח, וכמובן מידע – הנמצאים כולם במדור החינוך ובאתר חלון ירוק לצעירים של קק"ל.
"היה יום כיף"
"ההשתלמות היתה מעניינת מאוד, מעשירה ועניינית. התכנים היו מאוד ממוקדים וקלילים והקשב היה גבוה", אומרת אביטל, רכזת מעוז בית"ר בנתיבות. ההשתלמות נתנה לנו המון רעיונות להפעלות יצירתיות ומקוריות עבור החניכים. בזכות ההשתלמות, בפעילות שנערכה ביום הניקיון היו לנו כלים רחבים וטובים יותר לתת לחניכים. ההפעלה הייתה כיפית ומהנה עבורם. נשמח מאוד לשיתופי פעולה נוספים ומוצלחים".
 
הראל, רכז הצופים בנתיבות, מספר שההשתלמות העשירה והרחיבה את ארגז הכלים של המדריכים, ובעצם היותה אינטראקטיבית היא משכה את תשומת הלב של המשתתפים והייתה חווייתית, ובסופה ידעו המדריכים להפעיל את החניכים באופן מעשיר ומלמד.
 
נעמה לוגסי, מדריכה במעוז ביתר נתיבות, מספרת על פעולת יום הניקיון שערכה ב-27.9.2016 בעקבות ההשתלמות: "הייתה פעולה עוצמתית, חווייתית, עם המון עשייה ובעיקר כיף. הרגשתי שינוי גדול אצלי ובמיוחד אצל החניכים, שבאו ואמרו לי דברים כמו 'איזה כיף', 'איך אני נהנה', 'עכשיו תהיה לנו סביבה נקייה'. הלוואי שנצליח להשפיע על עוד המון אנשים ועל הסביבה לעשות שינוי. זה אמנם שינוי קטן, אבל הוא משמעותי מאוד".
"למדנו שכל אחד צריך לדאוג לא ללכלך כדי לשמור על העולם שלנו"