כל רמלה מנקים זה לזה

מנקים גם לשכנים. תלמידים מרמלה. צילום: קק"ל
מאת: מערכת חלון ירוק
3.10.2016
יום הניקיון הבינלאומי ברמלה התקיים בסימן דו-קיום. ומה זה אומר? זה אומר שהיה בעיר ניקיון הדדי: התלמידים יצאו לנקות גם את הסביבה הקרובה לשכנים
ביום הניקיון הבינלאומי, 22.9.2016, חיכתה הפתעה לתושבי רמלה: תושבי שכונת קריית מנחם היהודית גילו שתלמידי התיכונים הערבים בעיר הגיעו לנקות את שכונתם, ואילו תלמידי תיכון יהודים הגיעו אל גני הילדים הערביים בשכונת ג'ואריש בעיר – שתלו בהם צמחים וצבעו את הקירות.
 
כ-4,000 תלמידים ותושבים מהעיר השתתפו השנה בפעילות יום הניקיון שהתקיים השנה עוד לפני ראש השנה – ונתן עוד סיבה טובה לנקות ולהשתתף בפעילות הניקיון בסימן התחדשות.
 
כבר בשעה שמונה בבוקר יצאו תלמידי כל בתי הספר והגנים אל החורשות, הגנים והשטחים הציבוריים בעיר ופצחו בפעילות הניקיון. בשעות הצהריים הצטרפו למבצע הניקיון גם פעילי מרכזי הספורט וילדי החוגים, ואחרי הצהריים הגיעו גם חניכי תנועות הנוער וארגוני המתנדבים.
גם ילדי הגנים מנקים. ילדים מג'ואריש. צילום: קק"ל
הקרן הקיימת לישראל, שמארגנת את יום הניקיון בכל רחבי הארץ, העבירה לרמלה ציוד ליום הניקיון שחולק לכל המשתתפים, ומאות השקיות הירוקות שנערמו ליד פחי האשפה היו עדות חיה לפעילות היפה שהתקיימה בעיר.אל בתי הספר אופק הרי"ן, מענית, בר אילן והאומנים הגיעו גם הניידות החינוכיות של קק"ל שדרך פעילות חווייתית עסקו עם התלמידים בנושאים של מורשת, סביבה וציונות. במקביל, יצאו תלמידי תיכון האומנים לנקות גם את חוף הים – חוף פלמחים.
 
אלפי המשתתפים ביום הניקיון ברמלה קוראים לתושבי העיר להמשיך ולשמור על העיר נקייה, להשליך את הפסולת לתוך הפחים, להפריד את הפסולת למיחזור: נייר ועיתון לפחים הכחולים, קרטון לקרטוניות, בקבוקי פלסטיק למיחזוריות ובקבוקי זכוכית למתקנים הסגולים.
ועכשיו, שומרים על הניקיון. תלמידים מרמלה עושים הפסקה ומצטלמים. צילום: קק"ל