חידון קק"ל במרכז: נגעו בהיסטוריה

חידון קק"ל במחוז מרכז: שלב השאלות בעל פה. המתמודדים הפגינו ידע רב. צילום: אודיה ביליג
מאת: נעם תמיר ומערכת חלון ירוק
3.4.2016

מתוך 5,000 תלמידים שהשתתפו בחידונים הבית ספריים, הגיעו 36 לחידון המחוזי של מחוז מרכז של קק"ל בבית קק"ל בתל אביב – והוסיפו עוד רגע היסטורי לרזומה של המקום. והמנצחים? בתי הספר בר אילן מרמלה, ברויאר מיד בנימין, וברקאי מקרני שומרון שהעפילו בזאת לחידון קק"ל הארצי. בהצלחה!
ההשקעה והלימוד הרב ללא ספק הוכחו כמשתלמים ל-36 הילדים והילדים שהגיעו לחידון המחוזי בנושאי ציונות, אדם וסביבה של מחוז המרכז של קק"ל בבית קק"ל בתל אביב ב-29.3.2016, אחרי שניצחו בתחרויות הבית ספריות והעירוניות.
 
ולא רק להם זה השתלם: יותר מ-5,000 תלמידים מיישובי מעוף של קק"ל באזור המרכז השתתפו השנה בשלבים המוקדמים של חידוני קק"ל ונהנו מהידע הרב שצברו – הניצחון האישי של כל אחד מהם.

סיור בנבכי ההיסטוריה

וכך, ביום החידון הגיעו המנצחים, מלווים במוריהם ובהוריהם, מהיישובים אפרת, רחובות, בני עי"ש, מ.א שומרון, רמלה, לוד, יד בנימין לעשות עוד רגע היסטורי בבית קק"ל. וכיאה למקום ולמעמד, קיבל את פניהם של המשתתפים בחידון ד"ר אריה בן, האוצר של מוזיאון קק"ל, שערך למשתתפים סיור במקום והציג בפניהם את ההיסטוריה המרתקת, המאלפת והחשובה של המקום. עבור המשתתפים הייתה זו גם מעין "חזרה" לקראת המבחן הצפוי, ממש "לגעת" בהיסטוריה.
 
החידון עצמו התנהל בניצוחו של עציון באולם האספות של המוזיאון, ובמסגרתו התחרו נציגי בתי הספר השונים (שני מתחרים מכל בית ספר) בכתב ובעל פה והתמודדו עם שאלות לא פשוטות שדרשו הפגנת ידע והבנה ברמה גבוהה. ההורים המתוחים, יחד עם נציגי מחלקת מעוף ביישובים, יצאו לשאוף אוויר ולהירגע בחצר הבניין בינות לצמחייה המלבלבת.
בסיור עם ד"'ר אריה בן. "חזרה" לקראת המבחן. צילום: אודיה ביליג

והרי הזוכים...

המתח היה רב, רמת הידע שהופגנה הייתה גבוהה, ואחרי תחרות צמודה, על חודן של מספר נקודות, הוכרזו המנצחים, הוענקו פרסים, נאמרו תודות וחולקו תעודות השתתפות. אה... ומי ניצח אתם שואלים? המנצחים, שגם עלו לשלב התחרות הארצי שייערך במשך יומיים במאי 2016, הם:

  • במקום הראשון: נציגות בית הספר "בר-אילן" מרמלה – שיראל דאום ושרה אהרון.
  • במקום השני: נציגות בית הספר "ברויאר" מיד בנימין – דורית ויסרצוג ואיילה שאקי.
  • ובמקום השלישי: נציגי בית הספר "ברקאי" מקרני שומרון – איתן הכהן ועמיחי פיליפס.

כל זה לא היה מתאפשר ללא אנשי מחוז מרכז של מחלקת מעוף בקק"ל בראשותו של יצחק ארביב ובניצוחו של נסים מגנגי, שעמלו וטרחו משלב המיונים הראשוני ועד הפקת האירוע המחוזי באתר ההיסטורי והחשוב.

בהצלחה בחידון הארצי!