חידון קק"ל תשע"ו: הדימונאים עלו שלב

חידון קק"ל בדימונה: תמונה של מנצחים. צילום: רועי מרסיאנו
מאת: רועי מרסיאנו ומערכת חלון ירוק
13.3.2016

שמונה מתמודדים מארבעה בתי ספר, מאות מעודדים – באולם שבהחלט הצדיק את המעמד – הרבה ידע שנזרק לאוויר, וברקע קריאות עידוד. זה כל מה שהיה בשלב המקומי של חידון קק"ל בדימונה. מספיק, לא?
"למדתי שעם עבודת צוות אני יכול להגיע למקומות גבוהים יותר מאשר לבד"; "הרגשתי שאני מגיע למשהו רציני והתרגשתי לעבור את החידון"; "חידון קק"ל הוסיף לי ידע חשוב שאני יכול לחלוק עם המשפחה שלי" – תלמידי דימונה שהתמודדו בחידון קק"ל בשלב המקומי, בהובלת תכנית מעוף של קק"ל, יצאו עם הרבה יותר מניצחון בתחרות, הם קיבלו גם ידע, סיפוק ושיעור לחיים. ומי ניצחו ועלו לחידון המחוזי? במקום הראשון בית הספר נווה עמרם, במקום השני בית הספר אלפסי ובמקום השלישי בית הספר גבריאל לאמנויות.
מקווים לנצח גם בשלב הבא: המתמודדים מגבריאל ונווה עמרם. צילום: רועי מרסיאנו

"מלחיץ, אבל הצלחנו!"

שלב שאלות החימום החל – בהנחייתו של בוסתן פרג'ון – ונציג מכל בית ספר ענה בתורו והסביר את תשובתו לקול קריאות הקהל המתלהב, שהגיב בשמחה לכל תשובה נכונה.
 
גלבוע מבית הספר אלפסי, שהגיע למקום השני, מספר על תהליך הלימוד לחידון: "בהתחלה עברנו על הספר בבית ולמדנו. היה לנו שבוע ללמוד לחידון הבית ספרי, אבל הזמן הספיק, והצלחנו בחידון ועלינו למקומי. החידון המקומי היה מלחיץ", אומר גלבוע, "בעיקר החלק של החידון הפומבי, אבל בסופו של דבר בזכות החידון הזה למדתי את כל מה שצריך כדי שאוכל לנצח גם בשלב הבא".

ואילו רחל, מנהלת בית הספר נווה עמרם, שהגיע למקום הראשון, משתפת בחוויה אישית-משפחתית מחידון קק"ל: "לפני שנים הבן שלי השתתף בחידון קק"ל וכשבע שנים לאחר מכן, במבחנים של קורס קצינים, הדבר שעזר לו ונתן לו מוטיבציה לסיים את הקורס היה הידע הרחב והחוויה שהיו לו בחידון קק"ל שבע שנים קודם לכן... "
המעודדים הגיעו "חמושים" בכרזות וקריאות עידוד. צילום: רועי מרסיאנו