"עד שאתה מצליח": חידון קק"ל במרכז

הפגינו ידע ברמה גבוהה: משתתפי חידון קק"ל מחוז מרכז. צילום: אודיה ביליג, קק"ל
מאת: גלי לבבי ואודיה ביליג
26.3.2017

26 התלמידים ממחוז מרכז שהשתתפו בחידון קק"ל המחוזי לא ישכחו במהרה את החוויה הזו: חוץ מחידון מאתגר, הרבה מידע חדש ומפגש עם ילדים חדשים, הם קיבלו גם סיור מרתק בבית קק"ל ההיסטורי והרצאה שהשאירה אותם פעורי עיניים. אז מה עוד צריך? אה, מנצחים, כמובן: בית הספר הממ"ד גוננים מירושלים
"למדתי שאפשר לקחת משהו ולהתמיד בו עד שאתה מצליח", סיכם גלעד מואב מבית הספר ממלכתי א' מהוד השרון את מה שכנראה הרגישו כל 26 התלמידים שהגיעו ביום רביעי, 22.3.2017 למוזיאון קק"ל בתל אביב, להשתתף בחידון קק"ל של מחוז מרכז.
 
בשעת בוקר מוקדמת התאספו ובאו אל בית קק"ל התלמידים שהצטיינו בחידוני קק"ל "ציונות, אדם וסביבה" הבית ספריים והיישוביים ועלו לשלב החידון המחוזי. אל התלמידים, שהגיעו מכל רחבי מחוז מרכז, התלוו המורים וההורים, שיחד איתם נהנו מיום של היסטוריה בבית קק"ל – המקום שבו, למעשה, עוצבה חלק מההיסטוריה של מדינת ישראל. היום התחיל בסיור בבית קק"ל עם ד"ר אריה בן, מנהל ואוצר המוזיאון, שהרביץ בהם את משנתו, סיפר את סיפוריו וריתק את הילדים שהקשיבו לו בעיניים פעורות. "במהלך הביקור שמענו את כל ההיסטוריה של מדינת ישראל בקטן", תיארה עטרה שחור מבית הספר בר אילן ברמלה.
ריתק את הילדים. ד"ר אריה בן. צילום: אודיה ביליג, קק"ל

"כיף, סיפוק ושייכות"

לאחר הסיור הגיעה העת להתפנות לנושא שלשמו התכנסו: החידון. בניצוחו של עציון בשארי, ענו הילדים במשך 45 דקות על החידון בכתב, שלב שנערך בזוגות – מה שמאפשר לילדים לרכוש גם ערכים של שיתוף פעולה והדדיות. מכאן פנו המתמודדים לשלב החידון בעל פה, "שלב במה" – שאפשר למתמודדים להפגין רמה גבוהה של ידע. לשלב הזה עלו עשרת בתי הספר המובילים שנבחנו במספר שאלות בעל פה – חלקן דרשו חשיבה מהירה ואחרות דווקא תשובות מהירות... "הרגשתי כיף, סיפוק ושייכות", אומר גלעד מואב, "הייתה לי היכולת להפגין ידע, והפעילות הרחיבה את הידע הכללי שלנו".
הזוכים. באמצע: יונתן ואביאל מבי"ס גוננים, מימין: איתי ואוריאל מבי"ס אפרתי, משמאל: אליה ויהושע מבי"ס כרמי יהודה. צילום: אודיה ביליג, קק"ל

והזוכים הם...

במקום הראשון – יונתן גנץ ואביאל בוקטמן, ממ"ד גוננים, ירושלים.

במקום השני – איתי משולם ואוריאל נתן ידעי, בית ספר אפרתי, בני עיי"ש.

במקום השלישי – אליה גלמן ויהושע ויסבורט, בית ספר כרמי יהודה, גוש עציון.

והיו גם פרסים: הזוכים במקום הראשון קיבלו מסגרת תמונות דיגיטלית, המתמודדים שהגיעו למקום השני קיבלו פנסים איכותיים ושני הזוכים במקום השלישי קיבלו תיק קק"ל. אבל אף אחד לא יצא בידיים ריקות: כל מתמודד קיבל שי – ספרון מסלולים, סימניה ובנדנה. "היה יום שכולו חוויה וגאווה למדינה שלנו". סיכמה את היום שיראל האינה מבית הספר מענית ברמלה.