"הפגינו ידע רב": חידון קק"ל במרכז

חידון קק"ל במחוז מרכז. תשעה עלו לשלב השני. צילום: מיכל אלקלעי, קק"ל
מאת: מערכת חלון ירוק
3.3.2019

30 מתמודדים ממחוז מרכז הגיעו למרכז שדה ויער נס הרים להתחרות על שלושת המקומות הראשונים בשלב המחוזי של חידון קק"ל – ציונות, אדם סביבה. השלושה שניצחו ייצגו את המחוז בחידון הגמר
ביום ראשון, 3.3.2019, יצא לדרך שלב החידונים המחוזיים של חידון קק"ל – ציונות, אדם, סביבה, והראשונים להתחרות היו מתמודדי מחוז המרכז. בהתרגשות רבה הגיעו המתמודדים למרכז השדה והיער נס הרים, מלווים בהורים, מורים וחברים שבאו לתמוך ולעודד.

בתשע וחצי בבוקר מתחיל החידון. לשלב הראשון עולים המתמודדים, מ-15 בתי ספר במחוז מרכז, ועונים על השאלות שבכתב. קהל המעודדים נהנה בינתיים מפעילות ODT חינוכית ומאתגרת.

לשלב השני, החידון בעל פה, עולים הזוגות שהובילו בחידון בכתב – זוג מכל רשות מקומית או יישוב – ובסה"כ עלו הפעם לשלב הזה תשעה בתי ספר.
אפרת ושרה מבית הספר בר אילן. צילום: אודיה ביליג, קק"ל

בתי הספר שהשתתפו בחידון

  • בית הספר אח"י תקוע  מתקוע
  • בית הספר בר אילן מרמלה
  • בית הספר ברויאר מיד בנימין
  • בית הספר יסודי בנים מבית אל
  • בית הספר חמ"ד שיל"ת מפדואל
  • בית הספר אפרתי מבני עי"ש
  • בית הספר אריאל מטלמון
  • בית הספר אבני החושן ממודיעין
  • בית הספר ש"י עגנון מכפר סבא
  • בית הספר ראשית מגבעה צהובה
  • בית הספר נחלת בנימין מעפרה
  • בית הספר תלמוד תורה מבת עין
  • בית הספר אורים מעלי זהב
  • בית הספר מענית מרמלה
  • בית הספר שרת מרמלה
ספיר ואריאל מבית הספר ברויאר. צילום: אודיה ביליג, קק"ל

שלושה מנצחים, אבל כולם זוכים

בסוף השלב שבעל פה, לקול עידוד הקהל, נבחרו שלושת המנצחים, שייצגו את מחוז מרכז בחידון השנתי של קק"ל, והם (לסדר ההופעה אין משמעות):
  • נציגי בית הספר ברויאר מיד בנימין.
  • נציגי בית הספר בר אילן מרמלה.
  • נציגי בית הספר אח"י תקוע מגוש עציון.
אז נכון שהילדים באו להתחרות ולנצח, אבל גם הדרך חשובה, ובבית ספר ממ"ד בנים מבית אל היו מאוד מרוצים. "הילדים נהנו מאוד, הם למדו הרבה והיה ידע מאוד יפה", אמרו המורים.

אודיה ביליג ממעוף קקל מספרת: "הלל ואוריה מבית הספר אח"י תקוע התכוננו ברצינות לקראת החידון. הם עברו על החוברת יחד ולחוד. נעם ויונתן, הזוכים בחידון הארצי לשנת תשע"ח, משמשים עבורם כמנטורים. הם שואלים אותם שאלות, נותנים טיפים ללימוד ומסבירים מה יקרה בחידון עצמו. היה יום מלמד ומותח ובסופו שמחה והתרגשות על העלייה לחידון הארצי".

אופיר לוגסי, מנהל בית הספר אח"י תקוע, מוסיף: "משמעות החידון בעיניי, כמנהל בית הספר, היא הזדמנות עבור עשרות רבות של תלמידים ללמוד ולהיחשף לתכנים ערכיים של ציונות, אהבת הארץ והמדינה, קיימות, שמירה על הסביבה ועוד, ערכים שבהם דוגל בית הספר שלנו".

טובית שפירא ומירב כורה חזן, שהיו שופטות בחידון (ביחד עם מנחם גילה), מספרות: "הילדים למדו ועמלו כדי להגיע לשלב חצי הגמר וחשוב להדגיש כי הדרך היא זו שחשובה. אומנם רק שלושה עלו לגמר, אבל היו מתחרים נוספים שהפגינו הבנה וידע בתחומי הידע של החידון. כולם ראויים להערכה על העבודה והדרך שעשו, הזוגות התייעצו זה עם זה ועבדו בשיתוף פעולה מעורר השראה".
הלל ואוריה מבית הספר אח"י תקוע. צילום באדיבות אופיר לוגסי