שיקום היער והחורש לאחר שריפה

שריפות הן תוצאה של שילוב בין תהליכים טבעיים לפעולות אנוש. ישנן נסיבות לפרוץ שרפה שאינן תלויות בנו, בני האדם, אבל בבואנו לדון בגורמים הרבים לשריפות ובדרכי מניעתן מילת המפתח היא – חינוך. לפניכם שבע פעילויות, מתוך חוברת הפעילויות "שיקום היער והחורש לאחר שריפה", המתאימות ללמידה חווייתית, לטווח רחב של גילים, לקראת ל"ג בעומר ובנושא שריפות יער

גן חובה–כיתה ב':

  • שריפה ביער – סכנה!

    המשתתפים יכירו את בעיית שריפות היער וגורמי הסכנה להן ואת תפקידה של קק"ל בשמירה על היערות

כיתות ג'–ד':

  • חורש ויער

    מהו החורש, איזה נזק עלול להיגרם לו בעקבות שריפה ואיך קק"ל משקמת את היערות?

כיתות ד'–ו':

  • שמירה על יער ירוק – משחק איקס-עיגול "אמת ושקר"

    מהו הסיפור שמספרות תמונות היער, מה נכון לומר על היער – ומה ממש לא? פעילות שמטרתה להכיר למשתתפים את הגורמים לשריפות היער ואת הדרכים למניעתן בדרך חווייתית
  • האש והחמצן – ניסוי ומשחק משימות

    מהם מאפייני האש, מהם הגורמים לשריפות ואיזה נזק גורמת השריפה לחורש וליער?

כיתות ה'–ז':

  • כוחה של האש – בינגו ביטויי אש

    לאש יש כוח רב. אילו נזקים היא מסבה לחורש וליער ואיך אפשר למנוע שריפות?

כיתות ז'–ט':

  • בקרת אש – דיון והכנת אמנה

    לאש יש כוח רב – לחיוב ולשלילה. המשתתפים יבינו את הנזק הנגרם לחורש ויער בעקבות השריפה ואת העובדה שביכולתו של כל אחד למנוע שריפה
  • בואו נגן על היער – קטעי קריאה ודיון

    מהו יחס האדם לצמחים בתרבויות שונות, איך משפיעות השריפות על המערכת האקולוגית ואיך אנחנו יכולים לתרום לפתרון הבעיה?