בסוף השלב שבעל פה, לקול עידוד הקהל, נבחרו שלושת המנצחים, שייצגו את מחוז מרכז בחידון השנתי של קק"ל, והם (לסדר ההופעה אין משמעות):
- נציגי בית הספר ברויאר מיד בנימין.
- נציגי בית הספר בר אילן מרמלה.
- נציגי בית הספר אח"י תקוע מגוש עציון.
אז נכון שהילדים באו להתחרות ולנצח, אבל גם הדרך חשובה, ובבית ספר ממ"ד בנים מבית אל היו מאוד מרוצים. "הילדים נהנו מאוד, הם למדו הרבה והיה ידע מאוד יפה", אמרו המורים.
אודיה ביליג ממעוף קקל מספרת: "הלל ואוריה מבית הספר אח"י תקוע התכוננו ברצינות לקראת החידון. הם עברו על החוברת יחד ולחוד. נעם ויונתן, הזוכים בחידון הארצי לשנת תשע"ח, משמשים עבורם כמנטורים. הם שואלים אותם שאלות, נותנים טיפים ללימוד ומסבירים מה יקרה בחידון עצמו. היה יום מלמד ומותח ובסופו שמחה והתרגשות על העלייה לחידון הארצי".
אופיר לוגסי, מנהל בית הספר אח"י תקוע, מוסיף: "משמעות החידון בעיניי, כמנהל בית הספר, היא הזדמנות עבור עשרות רבות של תלמידים ללמוד ולהיחשף לתכנים ערכיים של ציונות, אהבת הארץ והמדינה, קיימות, שמירה על הסביבה ועוד, ערכים שבהם דוגל בית הספר שלנו".
טובית שפירא ומירב כורה חזן, שהיו שופטות בחידון (ביחד עם מנחם גילה), מספרות: "הילדים למדו ועמלו כדי להגיע לשלב חצי הגמר וחשוב להדגיש כי הדרך היא זו שחשובה. אומנם רק שלושה עלו לגמר, אבל היו מתחרים נוספים שהפגינו הבנה וידע בתחומי הידע של החידון. כולם ראויים להערכה על העבודה והדרך שעשו, הזוגות התייעצו זה עם זה ועבדו בשיתוף פעולה מעורר השראה".