מעמידים את התלמידים בשורה ומבקשים מהם להתקדם צעד בכל פעם שהם מסכימים עם ההיגד שהמדריך מקריא.מקריאים את ההיגדים הבאים:
מסמנים את המקום שאליו הגיע כל תלמיד (את הסימון אפשר לבצע במסקינג-טייפ או בטוש או בכל דרך אחרת).מחזירים את התלמידים לנקודת המוצא וכעת המדריך מקריא את ההיגדים המקבילים הבאים:
מתבוננים בפער שבין המקום שאליו התלמידים הגיעו לאחר סדרת ההיגדים הפעילים לבין המקום שאליו הגיעו בהיגדים התיאורטיים. משליכים את הפער הזה על החיים האמיתיים ומסכמים במספר פעולות פשוטות שאם כל אחד יקבל על עצמו לבצען באופן שגרתי, יחול שינוי בחיים של כולנו.