מפזרים במרכז הכיתה תמונות של נורת חשמל, מכונית, ארובה מעלה עשן, פינגווין עם איקס אדום מעליו, סופת טורנדו, משקפי שמש, יתוש, איש, קוקה קולה.
מניחים על הרצפה גיליון בריסטול, שבו תרשים חצים, כמו בדוגמה שלמטה.
מזמינים את המודרכים לנחש מה הקשרים בין כל התמונות ולסדר אותן בתוך התרשים.
מובילים את הרעיונות והדיון לכיוון התשובה – צריכה מוגברת ולא מבוקרת על ידי האדם (קוקה קולה), שימוש בנפט (לחשמל, למכוניות), תיעוש (למפעלים) מובילים לפליטת פחמן מוגברת, שמביאה להתחממות כדור הארץ (משקפי שמש), להגברת הסופות ולאירועי מזג האוויר הקיצוניים (טורנדו), להמסת הקרחונים (פינגווין), להתרבות מזיקים (יתושים).