*תוכני הפעילות מיועדים לצורכי הדרכה והוראה בלבד, ואין לעשות בהם כל שימוש אחר מעבר לשימוש זה
מה גורם לאדם להסתכן כדי להציל את חייהם של אנשים זרים? דף השיח, המצורף לסרטון על קרל לוץ, חסיד אומות העולם המונצח ביער שווייץ, דן בשאלה הזו ובודק: האם אנשים כמו קרל לוץ הם אנשים מן היישוב, האם גם אנחנו בשעת הצורך נסכן את עצמנו למען האחר?
דף שיח הדן בסיפורה של פאני, ילדה בת 13 שתוך סיכון עצמי רב סייעה להצלת קבוצת ילדים שברחה מצרפת לשוויץ במהלך מלחמת העולם השנייה. עד כמה קשה לילדה רגילה בת 13 לקבל מנהיגות ולהחליט להציל אחרים תוך שהיא מסכנת את עצמה?
חסיד אומות העולם יופ וסטרוויל היה הרוח החיה בפעולות המחתרת ההולנדית שהצילה צעירים יהודים רבים בשואה, עד שנתפס על ידי הנאצים והוצא להורג. וסטרוויל מונצח ביער וסטרוויל בפארק רמת מנשה, יחד עם פעילים נוספים במחתרת, שנרצחו גם הם בתקופת השואה
מה בין מסורת מן העבר למסורת מתחדשת? דיון המעלה שאלות חשובות ומעמיקות באשר למהות של החגים והמסורת בימינו אנו
הרצל, ביאליק, נפתלי הרץ אימבר ומגילת העצמאות - איזה קשר למדינת ישראל מייצג כל אחד מהם, ומה קושר את החניכים לארץ?
האם באהבה אמיתית אנו רוצים לשנות את מושא אהבתנו? האם אנו אוהבים את המולדת כמו שהיא או שהיינו רוצים לשנות אותה?
המשתתפים יכירו את הסיפור המרתק של העלייה לקרקע במצפה בית אשל, ינסו להבין מניין שאבו המתיישבים את תעצומות הנפש והכוחות הפיזיים לעמוד במשימה, ויבדקו האם גם כיום אנו עומדים בפני משימות לאומיות מאתגרות
לאורך כל ההיסטוריה הייתה ירושלים במרכז הכמיהה של העם היהודי, אך דרכי ההגיעה אליה היו תמיד קשות ומאתגרות. מה הפך את ירושלים למרכזית כך כך בהוויה היהודית ולמקום שחשוב כל כך להילחם עליו?
לאורך ההיסטוריה היהודית קיבלה ירושלים שמות שונים. מדוע זכתה העיר בשמות רבים כל כך, מהי משמעותם של השמות ומה המשמעות של נתינתם?