דפי שיח לחודש הלאום

דפי שיח שלפניכם מתאימים לשיח המיוחד העולה בתקופה שבין פסח ליום ירושלים - בימי הזיכרון לשואה ולחללי צה"ל, ביום העצמאות וביום ירושלים

*תוכני הפעילות מיועדים לצורכי הדרכה והוראה בלבד, ואין לעשות בהם כל שימוש אחר מעבר לשימוש זה

דפי שיח ליום הזיכרון לשואה ולגבורה

  • חסיד אומות העולם קרל לוץ

    מה גורם לאדם להסתכן כדי להציל את חייהם של אנשים זרים? דף השיח, המצורף לסרטון על קרל לוץ, חסיד אומות העולם המונצח ביער שווייץ, דן בשאלה הזו ובודק: האם אנשים כמו קרל לוץ הם אנשים מן היישוב, האם גם אנחנו בשעת הצורך נסכן את עצמנו למען האחר?

    לדף השיח
  • פאני בן עמי, המפקדת הקטנה

    דף שיח הדן בסיפורה של פאני, ילדה בת 13 שתוך סיכון עצמי רב סייעה להצלת קבוצת ילדים שברחה מצרפת לשוויץ במהלך מלחמת העולם השנייה. עד כמה קשה לילדה רגילה בת 13 לקבל מנהיגות ולהחליט להציל אחרים תוך שהיא מסכנת את עצמה?

    לדף השיח
  • חסיד אומות העולם יופ וסטרוויל

    חסיד אומות העולם יופ וסטרוויל היה הרוח החיה בפעולות המחתרת ההולנדית שהצילה צעירים יהודים רבים בשואה, עד שנתפס על ידי הנאצים והוצא להורג. וסטרוויל מונצח ביער וסטרוויל בפארק רמת מנשה, יחד עם פעילים נוספים במחתרת, שנרצחו גם הם בתקופת השואה

    לדף השיח

דפי שיח ליום העצמאות וליום הזיכרון לחללי צה"ל

  • דף שיח למסע "בשביל הנופלים" – הזיכרון הפרטי והזיכרון הכללי

    מהו זיכרון, מה עוזר לנו לזכור, האם אפשר לחוש זיכרון - ומהי המשמעות של יום הזיכרון בפרט ושל זיכרון הנופלים בכלל עבור משפחות שכולות ועבור אנשים שאינם בנים למשפחות שכולות?
    המשך
  • הציונות של ימינו

    מהי ציונות בשבילי היום? איזו אחריות היא טומנת בחובה, אם בכלל?
    לדף השיח
  • בין מסורת לחידוש

    מה בין מסורת מן העבר למסורת מתחדשת? דיון המעלה שאלות חשובות ומעמיקות באשר למהות של החגים והמסורת בימינו אנו

    לדף השיח
  • הזיקה בין העם לארצו

    הרצל, ביאליק, נפתלי הרץ אימבר ומגילת העצמאות - איזה קשר למדינת ישראל מייצג כל אחד מהם, ומה קושר את החניכים לארץ?

    לדף השיח
  • לכידות חברתית לאור מגילת העצמאות

    האם תמיד הייתה החברה הישראלית מרובת קבוצות הנבדלות זו מזו? מהן הזהויות השונות המרכיבות את החברה הישראלית, איך מנחה מגילת העצמאות להתייחס לאנשים בעלי זהויות שונות החיים בישראל, והאם אכן מתקיים שוויון זכויות גמור לכל אזרחי ישראל כמוצהר במגילת העצמאות?
    המשך
  • יכול להיות שזה נגמר

    האם באמת פעם היה פה שמח יותר, ומי אחראי לדור העתיד?
    המשך
  • לא תמיד היה קל

    סיפור קליטתם של תושבי הנגב בעיירות הפיתוח, שהפכו עם השנים לפריפריה המוזנחת של ישראל
    המשך
  • מפה לאוזן

    לכולנו יש סיפורים משפחתיים על עלייה, התיישבות וקשיי קליטה. האם חשוב לזכור אותם ולספר אותם לדורות הבאים?
    המשך
  • נמשכת שיירה

    סיפורם של העולים הוא הסיפור של כולנו, ודרכו אנחנו יכולים לבחון את החברה כולה. דף שיח הבא דן בנושא רצף העליות לארץ ותרומתן לחברה הישראלית
    המשך
  • אנו אוהבים אותך מולדת

    האם באהבה אמיתית אנו רוצים לשנות את מושא אהבתנו? האם אנו אוהבים את המולדת כמו שהיא או שהיינו רוצים לשנות אותה?

    לדף השיח
  • העלייה לבית אשל

    המשתתפים יכירו את הסיפור המרתק של העלייה לקרקע במצפה בית אשל, ינסו להבין מניין שאבו המתיישבים את תעצומות הנפש והכוחות הפיזיים לעמוד במשימה, ויבדקו האם גם כיום אנו עומדים בפני משימות לאומיות מאתגרות

    לדף השיח
  • בין טבע לחברה

    מהו ישראלי בשבילכם, מהו השינוי שאירע בקרב "ארבעת השבטים" במדינה ומהם הגורמים מאחדים או המשותפים לכל השבטים?
    המשך
  • יוצרים מציאות

    מה הייתם משנים במציאות הישראלית – מהי עמדתו של הנשיא ריבלין בנושא, איזה עולם מדמיין ג'ון לנון ומהו האיזון שמציע ס.יזהר?
    המשך

דפי שיח ליום ירושלים

  • מחוץ לחומות

    מה גרם לתושבי העיר העתיקה לצאת אל מחוץ לחומותיה, מה היה חזונו של הרצל באשר לירושלים, ומה מסמלות חומות עבור כל אחד מאיתנו?
    לדף השיח
  • עולים לירושלים

    לאורך כל ההיסטוריה הייתה ירושלים במרכז הכמיהה של העם היהודי, אך דרכי ההגיעה אליה היו תמיד קשות ומאתגרות. מה הפך את ירושלים למרכזית כך כך בהוויה היהודית ולמקום שחשוב כל כך להילחם עליו?

    לדף השיח
  • כל הפנים והשמות

    לאורך ההיסטוריה היהודית קיבלה ירושלים שמות שונים. מדוע זכתה העיר בשמות רבים כל כך, מהי משמעותם של השמות ומה המשמעות של נתינתם?

    לדף השיח