דימונה מנקה: "כולם מרוויחים"

אספו אשפה ולכלוך מהשטחים הפתוחים: תלמידי דימונה. צילום: נעם תמיר
מאת: נעם תמיר
העיר דימונה התגייסה בגדול למשימת יום הניקיון הבינלאומי: מבתי הספר היסודיים, דרך התיכונים ועד לטקס מרכזי בהשתתפות הקהל הבוגר. כל העיר הייתה בסימן ניקיון. וכך סיכמה את התחושות אפרת מכיתה ה': "אם כל אחד ידאג לסביבתו, נהנה מעולם יפה יותר ונקי יותר. זה לא קשה"
כשקיבלה דימונה, מהמשתתפות הוותיקות בתכנית מעוף של קק"ל, את ההזמנה להשתתף ביום הניקיון הבינלאומי, הייתה ההיענות מידית וגורפת, ומלשכת ראש העירייה יצאה ההנחיה לכל בתי הספר בעיר: "ביום ג', 13/10/2015, ייערך בכל רחבי הארץ בשיתוף קק"ל יום הניקיון הבינלאומי. במסגרת יום זה פועלים מתנדבים בכל רחבי העולם ובישראל לנקות את כדור הארץ !!! אין שחרורים, אין הנחות, כולם משתתפים !!!"

קודם ניקו, אחר כך חגגו

ואכן, ביום שלישי, 13.10.2015, יום הניקיון הבינלאומי, התגייסה דימונה למשימה: כבר בתחילת היום, בשעות הבוקר, מצוידים בכפפות ושקיות אשפה שקיבלו ממדריכי קק"ל, יצאו תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר למבצע. כל בית ספר הוציא כמה כיתות, והתלמידים אספו לכלוך ואשפה מהשטחים הציבוריים שבסביבתם (גנים, פארקים ושטחים פתוחים).
 
למשימה החשובה התגייסו גם בתי הספר התיכוניים בעיר, ש"השתלטו" על מספר שטחים בעיר: תלמידי בית ספר ליהמן ניקו את סביבת יער בן גוריון, בעוד שתלמידי בית הספר אפלמן וישיבת ההסדר ניקו את בית העלמין.אבל בזה לא נגמר היום: אחר הצהריים נערך אירוע יום הניקיון המרכזי ברחבת העירייה, בהשתתפות ראש העירייה. לאירוע החגיגי הוזמנו כל תלמידי העיר והוריהם, וכולם נקראו להביא בקבוקים למחזור וסוללות לאיסוף, ואף הוגרלו פרסים בין המצטיינים...
ניקו את השטח שליד בית הספר. צילום: נעם תמיר

אפרת אסולין, תלמידת כיתה ה':

"ביום שלישי, ל' שבט התשע"ו, 13.10.15, יצאנו אני וחבריי למבצע ניקיון. קיבלנו כפפות ושקיות אשפה ענקיות של קק"ל ויצאנו לדרך. הגענו לשכונה שמסביב לבית הספר אלפסי והתחלנו לאסוף את האשפה שמצאנו ברחוב. סייענו זה לזה לנקות את השכונה. זו הייתה חוויה מעצימה.

"אני רואה במבצע זה ערך עליון, חשוב מאוד לנקות את הסביבה. ההרגשה טובה יותר ונעימה יותר בסביבה נקייה. בדרך ראינו עוד הרבה תלמידים מבתי ספר אחרים שיצאו גם הם מצוידים בכפפות ושקיות קק"ל למבצע ניקיון. כשסיימנו לנקות חזרנו לבית הספר והיה כיף לראות שכונה מצוחצחת. אני חושבת שאם כל אחד ידאג לסביבתו, נהנה מעולם יפה יותר ונקי יותר. זה לא קשה. נעים יותר לטייל בפארק נקי וברחובות נקיים. הייתי ממליצה להכריז על עוד כמה ימי ניקיון כאלה במהלך השנה. כולם ייצאו נשכרים מזה". (אפרת משתייכת לקבוצת העיתונות של בית הספר היסודי אלפסי, ממ"ד למצוינות בין תחומית)
תלמידי דימונה. צילום: נעם תמיר