מרחבים נקיים

פאזל ענקי בנושא של היום. צילום: לינור שאוליאן
מאת: לינור שאוליאן
14.10.2015
220 תלמידי בתי הספר היסודיים במועצה האזורית מרחבים יצאו לנקות את המרחבים שלהם. שלו מכיתה ג': "הרגשתי כיף להשתתף ולנקות וכיף לי לראות שהסביבה נקייה עכשיו"
יום הניקיון 2015 ותכנית מעוף של קק"ל, בשיתוף אגף איכות הסביבה במועצה אזורית מרחבים, הוציאו את תלמידי בתי הספר היסודיים במועצה האזורית לפעילות ניקיון נמרצת. המטרה: לייצר מרחבים נקיים יותר.
 
התוצאה: שטחים נקיים ולצדם ערימות גדולות של שקיות מלאות בזבל.
רגע לפני שקיבלו כפפות, שקיות ריקות וברכת דרך צלחה, קיבלו 220 התלמידים תדרוך ממדריכי קק"ל ומאנשי איכות הסביבה במועצה, ורק אז יצאו לדרך.

"עצוב לראות את כל הלכלוך"

תלמידי שכבה ד' מבית ספר מבועים ניקו את האזור המקיף את בית הספר. תלמידי כיתות ג' ו-ד' מבית ספר נחלים ניקו בחורשה הסמוכה לבית הספר, וכך גם תלמידי שכבה ג' מבית הספר מרחבים ירוקים.
 
ואיך היה לילדים? שלו מכיתה ג' בבית הספר מרחבים ירוקים מספרת שהחורשה שניקו הייתה מלוכלכת בעיקר בשקיות ובבקבוקי פלסטיק. "שמחתי לנקות והיה לי עצוב לראות את כל הלכלוך", היא אומרת, "הפתרון ללכלוך לדעתי הוא לשים הרבה פחי אשפה וגם שלט שאוסר על פיזור האשפה. היום הזה היה מאוד טוב עבורי", מוסיפה שלו, "הרגשתי כיף להשתתף ולנקות וכיף לראות שהסביבה נקייה עכשיו. אפילו אפשר לעשות פיקניק ורק צריך לזכור לזרוק את האשפה לפח בסוף".

ולסיום: מפעיל מוזיקלי ומשחקים

אבל יום הניקיון הוא הרבה יותר מאיסוף לכלוך. יום הניקיון הוא גם הזדמנות מעולה לייצר ערך מוסף עבור הילדים, ולהטמיע בהם את המשמעות הרחבה של סביבה נקייה, וגם לעשות קצת כיף...
 
אז עם סיום הניקיון התאספו כל התלמידים באולם התרבות של בית ספר נחלים, ושם הם נהנו מהפעלה חווייתית עם מפעיל מוזיקלי. הילדים שרו, השתתפו בחידונים, תשבצים ופאזל ענק בנושא יום הניקיון, איכות הסביבה ומיחזור.
 
שוש, המורה של כיתה ג' מבית הספר נחלים, סיכמה ש"הילדים באו לקראת היום הזה בהנאה ועם רצון מאוד גדול לנקות. הם ניקו מאוד יפה, והייתה עבודת צוות, וכך בסוף הפעילות החורשה נותרה נקייה. ההכנה שעשו מדריכי קק"ל בכיתות וגם ההסבר של אנשי איכות הסביבה במועצה היו איכותיים וגייסו את הילדים לטובת היום הזה. גם ההפעלה שסיכמה את היום היתה חוויתית ומגוונת".
ניקיון, מי יודע? צילום: לינור שאוליאן