שדות נגב ובאר שבע: מנקים בביטחון

מנקים בכל מצב את יער שוקדה. צילום: רות רחמים
מאת: מערכת "חלון ירוק"
13.10.2015
למרות המצב הביטחוני, יצאו מאות תלמידים משדות נגב לנקות את יער שוקדה על גבול רצועת עזה בליווי כוחות מג"ב * בבאר שבע ניקו את הפארק השכונתי והסביבה

שדות נגב: מבצע מבצע

למועצה אזורית שדות נגב הייתה תכנית מאוד מגובשת איך לציין את יום הניקיון, ולמרות המצב הביטחוני והחששות הכבדים מאירועים חריגים, החליטו במועצה כי הערכים של יום הניקיון חשובים ויקרים מפז בחינוך הילדים והם קיימו את התכנית בליווי כוחות מג"ב, שגם עזרו פה ושם עם הזבל.
 
רות רחמים, רכזת תכנית מעוף בשדות נגב ובבאר שבע, מספרת על היום המיוחד הזה: "למרות ההתלבטות הגדולה והסכנה הממשית לנפילת קסאם או פריצת הגדר, החלטנו לצאת ליום הניקיון. כ-200 תלמידים מארבעה בתי ספר יסודיים במועצה שדות נגב הגיעו באוטובוסים ליער שוקדה, הנמצא על גבול גדר המערכת, ובילו שם יום שלם בפעילות ערכית של ניקיון היער. מדובר בשיתוף פעולה פורה עם כוחות הביטחון וקב"ט המועצה. ההיענות הייתה גדולה והילדים בהחלט הבינו את המהות והמשמעות של יום הניקיון".
 
במסגרת הפעילות ביער נחלקו התלמידים לקבוצות עבודה, ובנוסף העבירו מדריכי קק"ל הדרכות בשטח, שכללו הסברים על סביבה, אקולוגיה וניקיון בעזרת משחקים והרבה הנאה מהלמידה.
היסודיים משדות נגב מנקים את היער. צילום: רות רחמים

באר שבע: הפארק הנקי

פעילות הניקיון בבאר שבע התרכזה הפעם בשכונות ג' וד' בעיר, ובליווי תכנית מעוף של קק"ל, יצאו כ-300 בני נוער מבתי הספר לנקות את השכונות והפארק העירוני בשכונה ד', במקום שבו הם נוהגים לבלות שעות רבות.
 
במסגרת הפעילות חולקו לתלמידים החרוצים כובעים, חולצות, כפפות עבודה ושקיות אשפה. מדריכי קק"ל הנחו והדריכו את העוסקים במלאכה, והעניקו לחוויית הניקיון ערך מוסף ערכי ולימודי.