טבריה: הו כנרת נקייה שלי

יום הניקיון 2015 בטבריה. צילום: עיריית טבריה
מאת: מערכת "חלון ירוק"
13.10.2015
מאות תלמידים ואנשי עיריית טבריה יצאו לנקות את העיר והסביבה, למזלנו גם הכנרת נמצאת בסביבה ועכשיו היא גם יותר נקייה. מכאן, תורכם לשמור עליה נקייה!
את יום הניקיון הבינלאומי ה-15 ציינו השנה בטבריה עם הרבה אהבה לטבע, לסביבה ולכנרת. בבתי הספר בעיר ילדים יצאו עם שקיות אשפה, כפפות וכלי עבודה לנקות את הסביבה המיידית שלהם, כמו חצרות, חורשות מסביב ואפילו את המסדרונות.
 
אל המבצע, שהתקיים בחסות המרכז לשלטון מקומי וקק"ל, הצטרפו השנה כל עובדי עיריית טבריה, כשבראשם ראש העיר, יוסי בן דוד, מנכ"ל העירייה, שמש פרג'י, וראשי אגפים בעירייה. כמו כן, כל הפקחים, עובדי השיטור המקומי ואנשי אבטחה השתתפו באופן פעיל הן בניקיון והן בשמירה על המנקים הצעירים לאור המצב הביטחוני.
 
במבצע מיוחד, הגיעו אוטובוסים מלאים בתלמידים אל חופי הכנרת, ופצחו במסע ניקיון. שולי זיגרמן, פרויקטורית במעוף קק"ל בצפון, מתארת: "התלמידים ניקו את חוף הדקל על שפת הכנרת וגם חוף ליד חמי טבריה. חוף הדקל היה מאוד מלוכלך, היו בו צלחות חד פעמיות וניירות ושקיות ומה לא. הם ערמו הרבה מאוד שקים. בעיריית טבריה עשו דבר טוב – הם הקפיצו כל שעה כיתה נוספת שהגיעה לחוף כדי להמשיך לנקות. המשתתפים קיבלו שקיות, כפפות, כובעים וחולצות".
דובר עיריית טבריה מוסיף: "התלמידים בעיר מתמקדים בעיר ירוקה ומתגייסים בהתלהבות למשימות של שמירה על הסביבה וניקיון. הם עושים זאת בחפץ לב ובמסירות".
חוף הדקל - לפני. צילום: עיריית טבריה