טירה על מפת הניקיון

מנקים ומטפחים את טירה. צילום: קק"ל
מהנגב ועד לצפון – תלמידי בתי הספר מהמגזר הערבי יצאו ביום הניקיון הבינלאומי לנקות את סביבתם הקרובה. מוקד הפעילות היה בטירה – שם התגייסו כיתת המנהיגות, המדריכים והמורים וכל תלמידי בית הספר למען סביבה נקייה יותר
לרגל יום הניקיון הבינלאומי יצאו ילדי בתי הספר מהמגזר הערבי למבצע ניקיון רחב ממדים – מהנגב בדרום ועד עיילוט בצפון. הם ניקו, אספו אשפה ולכלוך, ערמו שקיות, והפכו את הסביבה הקרובה להם לנקייה יותר.אירוע השיא התקיים ב-20.10.2015 בבית הספר אלזהראא בטירה, שם יצאו למבצע הניקיון כל 500 תלמידי בית הספר – מילדי הגן ועד תלמידי כיתות ו'. את המבצע הובילה כיתת המנהיגות של בית הספר, יחד עם המדריכים בשאר כבהא ותסנים עבד.

כיתת המנהיגות הובילה את האירוע

לפעילות יום הניקיון קדמה עבודת הכנה של כיתת המנהיגות הצעירה, אשר התכנסה יומיים קודם לכן להתייעצויות והעלאת רעיונות. התוצאה הייתה רעיונות רבים ופוריים, אשר הצטרפו לתכנית שהתוו רכז ההדרכה מר עלי בולבול ומנהלת בית הספר גברת פאתן קאסם. התלמידים חולקו לקבוצות, שהתפרסו על האזור לפי חלוקה גאוגרפית.
 
חלק מהתלמידים החרוצים יצאו בבוקר לנקות את בית הספר וסביבתו. הם ניקו את חצר בית הספר ואת הכביש המוביל לבית הספר – שלצורך כך נחסם על ידי המשטרה.
 
תלמידים אחרים העניקו טיפול מיוחד למבנה כיתת המנהיגות: הם הכינו ערוגות, הציבו סביבו צמיגים משומשים ושתלו בהם פרחים, ואף צבעו אותו. והיו מי שיצאו לנקות בבית הקשיש בשכונה ונטעו עץ, סמל לסביבה ירוקה.
כיתת המנהיגות של קק"ל בטירה. צילום: קק"ל

"הילדים רצו להמשיך עוד"

עלי בולבול, רכז ההדרכה, מתאר את ההתרגשות שאחזה בכמה מן הילדים שהלכו לנקות את בית הקשיש – שם פגשו את סביהם. "אלה שצבעו את כיתת המנהיגות עשו זאת בשמחה רבה", הוא אומר, "ואילו הילדים שיצאו לנקות את הכביש, התרגשו לראות שהמשטרה חסמה אותו במיוחד עבורם, והשוטרים שומרים עליהם".
 
בבית הספר הוצב שלט של יום הניקיון הבינלאומי ושל קק"ל, "ובכלל", מספר עלי, "הילדים והמנהלים בבתי הספר בחברה הערבית מתלהבים מקק"ל, וילדי כיתות המנהיגות רוצים מפגש בכל שבוע.

היה יום מרגש מאוד", מסכם עלי, "הילדים התלהבו מאוד, הייתה להם שמחה בעיניים וכולם אמרו שהיו רוצים להמשיך את הפעילות יום נוסף".
השלט שהוצב בבי"ס. צילום: קק"ל