הדיפלומטים שניקו את יער בן שמן

השגרירים הצעירים מפתח תקווה. ניקו, טייל והעבירו את זה הלאה. צילום: קק"ל
מאת: מערכת חלון ירוק
30.10.2017
יער בן שמן יצא נשכר מיום הניקיון הבילאומי האחרון: מאות בני נוער מפתח תקווה, ראשון לציון וחולון פשטו עליו ולא עזבו עד שהבריק... וגם בעיר הקרובה, רמלה, נרשמה פעילות מרשימה ביום הניקיון – אלפי תלמידים יצאו לרחובות ולשטחים הפתוחים ודאגו לעצמם לעיר נקייה
עשרות שקיות האשפה שנערמו ביער בן שמן ביום הניקיון הבינלאומי, 24.10.2017, היו העדות הטובה ביותר לעבודה שהשקיעו במקום 52 השגרירים הצעירים משכבת כיתות ט', בבית הספר "חן" לשגרירים צעירים בפתח תקווה. השגרירים הצעירים יצאו במסגרת הפעילות הבלתי פורמלית של החוג, בשיתוף עם תלמידים מחטיבת הביניים בן צבי בעיר מכיתת מדעים, ליער בן שמן לעזור לנקות את הסביבה.

הנערים ניקו את היער באזור בית העלמין בבן שמן והוציאו משם, כאמור, אשפה רבה, וניכר שהם גם נהנו מאוד. השגרירים זכו גם לטיול בדרך החשמל ותל חדיד עם מדריך קק"ל מנחם גילה, שהוסיף להם מידע רב, ולאורך הדרך לא הפסיקו לשיר...

ואם כבר להיות דיפלומטים ולייצג את ישראל – אז קודם כל בבית. מתברר שהפנמת נושא הניקיון וערכי השמירה על הסביבה בדגש על השטחים הפתוחים הייתה כל כך חשובה להם, אז הם הציעו להיכנס לכיתות בבית הספר בן צבי ולהרצות בנושא. כמובן שהיוזמה התקבלה בברכה, ובתמיכת מנהלת בית הספר בן צבי מלכה פורמן, הם נכנסו לכיתות והרביצו בתלמידים את תורת השמירה על הסביבה.

"מדובר בילדים מאוד חכמים, שבהמשך טסים לנאום באו"ם עבור ישראל, ואנו שמחים שקק"ל מקיימת שיתוף פעולה פורה עימם", אומרת גלי לבבי מקק"ל.
פשוט אכפת להם. השגרירים הצעירים מנקים את יער בן שמן. צילום: קק"ל

גם ראשון לציון וחולון הגיעו ליער

גם תלמידי ראשון לציון הגיעו להשתתף בפעילות יום הניקיון ביער בן שמן – כ-50 תלמידים מכיתות ה'-ו' בבית הספר כרמים בעיר ניקו את הכניסה של יער בן שמן ומשם המשיכו לסיור באזור עם המדריך אמנון. בנוסף הם ניצלו את הסביבה הנעימה מחוץ לכיתה לפעילות המעשירה "שומר היער", העוסקת בנושאי שמירה על היערות, ולמדו כיצד להיות שותפים ולשמור על יערות בארץ.

והם ממש לא היו היחידים – כ-120 בני נוער נוספים, הפעם מחולון, ממקיף שש שנתי מקרית שרת, מכיתות י'-י"ב, ניקו ביער בן שמן סמוך לצומת גימזו וגם הם נהנו מטיול מודרך בשבילים ובאתרים ייחודים ביער.

"היה יום קסום, הייתה הכנה טובה בבית הספר לקראת היום המיוחד וגם המודעות של התלמידים למיחזור ואקולוגיה בסביבה גבוהה יחסית.
 
הילדים שיתפו פעולה", מספרת דורית ויסבלט מבית הספר, ומוסיפה: "הצוות של קק"ל קיבל אותנו יפה וחילק לכולנו כפפות ושקיות, וזה נתן לכולנו תחושה אכפתית ונעימה יותר. המקום ביער בן שמן היה מלוכלך למדיי והייתה תחושה שנאסף הרבה זבל". גם מבחינת בית הספר מספרת דורית שהפעילות הייתה מאוד מגבשת, "הכנו ארוחת בוקר בטבע והילדים אספו את כל הזבל, ואין ספק שהיום הזה לימד אותם לאסוף אחריהם הכול".
מתברר שהיה כל כך מוצלח עד שהילדים והצוות כבר מחכים ליום הניקיון בשנה הבאה.

רמלה מנקה ומאמצת אתרים

ובינתיים ברמלה... אלפי תלמידים, מכל המגזרים ומכל בתי הספר, נכנסו לפעולה וניקו את השטחים הסמוכים לבתי הספר שלהם. הפעילות נערכה במסגרת המחלקה לאיכות הסביבה ובשיתוף אגף החינוך וכלל בתי הספר ותלמידי העיר.

גנים ציבוריים, חורשות, ואפילו חוף פלמחים ויער בן שמן, היו בין האתרים שהם ניקו. במבצע הניקיון היו שותפים גם ילדי המועדוניות, המתנ"סים, תנועות הנוער, ארגוני הנוער. ראש העירייה, מיכאל וידל, שבירך את המשתתפים בפעילויות, סיפר שהשנה יאמצו בתי הספר בעיר אתרים וכך במהלך השנה ידאגו לניקיונם ולטיפוחם. הוא הדגיש את מחויבות העירייה והתושבים לשמירה על העיר והסביבה נקיים וקרא להם להיות שותפים בשמירה על הניקיון ובשדרוג איכות החיים ביישוב.
הוציאו מהיער עשרות שקיות מלאות באשפה. השגרירים הצעירים מפתח תקווה. צילום: קק"ל