עילוט: מחניון מלוכלך לפינת חמד

25.10.2017
תלמידי שכבת י' מבית הספר עמל בעילוט יצאו ביום הניקיון הבילאומי לנקות ולחדש את חניון קק"ל ביישוב, והמאמץ השתלם: עכשיו יש להם פינת חמד שהם יכולים ליהנות בה בטיולים, בשעות הפנאי, ואפילו להשתמש בה ללימודים בחיק הטבע
משהו טוב קורה בעילוט וזה בא לידי ביטוי גם ביום הניקיון הבינלאומי. בברכת ראש המועצה, אבו ראס איברהים, וביוזמת המורה אמירה, יצאו תלמידי שכבת י' מבית הספר עמל מהמועצה המקומית עילוט בגליל התחתון לנקות, לסדר, לצבוע ולחדש את חניון קק"ל ביישוב, בלוויית מדריכים דוברי ערבית של קק"ל – ומתוך תחושת אחריות לסביבה הם גרמו לאתר הסמוך אליהם להפוך לפינת חמד נעימה ומזמינה.

מאמצים את החניון

הרעיון לנקות את החורשה בעילוט עלה במסגרת שת"פ בין שלושה גופים – קק"ל כגוף המוביל את יום הניקיון, יחד עם עמותת צועדים יחד לעתיד משותף, תנועה אזרחית חברתית, והמועצה המקומית עילוט – מתוך מטרה להרחיב את מעגל הידידות מצד אחד ומצד שני להפוך את החניון להיות מרכז נעים ומזמין למפגשים ופעילות חינוכית חווייתית. מטעם קק"ל הובילו את היום מדריכי קק"ל בשיתוף עם חטיבת החינוך, מחלקת קהילה ויער וקשרי ציבור.

השכבה חולקה לשלוש קבוצות וכל קבוצה קיבלה מדריך דובר ערבית. דיברו על חשיבות שמירת טבע ואיכות הסביבה, חשיבות הניקיון, וכמובן תרגמו הלכה למעשה את מה ששוחחו עליו במעגל כאשר יצאו לנקות. עצם פעולת הניקיון גרמה לתלמידים לקבל אחריות על המקום ולהמשיך לשמור על ניקיונו כדי שיוכלו ליהנות ממנו במסגרת טיולים, פנאי ואפילו לימוד בחיק הטבע, ולהפוך לשגרירים למען הטבע והסביבה.

ועכשיו כבר מדברים על המשך הקשר בין הילדים לחניון: בעקבות היום המוצלח, נבדקת אפשרות להפוך את ההתנדבות ביער למחויבות אישית כיתית במסגרת פרויקט המחויבות האישית של משרד החנוך.
יום הניקיון בעילוט. קיבלו אחריות על החניון. צילום: קק"ל