מכללת רימונים מטבריה – לא רק מבשלים

תראו איך מלוכלך כאן... תלמידות ממכללת רימונים ביום הניקיון הבינלאומי. צילום: קק"ל
מאת: מערכת חלון ירוק
26.10.2017
הירדן הדרומי זכה ביום הניקיון הבינלאומי לביקור של נערים ממכללת רימונים בטבריה – שהשאיר אחריהם אזור מצוחצח וריחות של שקשוקה באוויר...
כ-50 הנערים מתיכון מכללת רימונים מטבריה, המתמחים בבישול, אפייה ושאר דברים טעימים, שיצאו ב-24.10.17, יום הניקיון הבינלאומי, לנקות את הירדן הדרומי על הציר של שביל ישראל, היו רק הסנונית הראשונה של העיר טבריה במועד החשוב הזה. אחריהם יגיעו, ב-31.10.2017, כל ילדי טבריה, יחד עם תושבי העיר והעובדים בה ממגוון המשרדים להשתתף ביום הניקיון העירוני שמובילה העירייה יחד עם קק"ל.

מנקים ומבשלים

הנערים ממכללת רימונים הוכיחו שהעובדה שהם ממש טובים בבישול לא גורעת מהיכולת שלהם לנקות את הסביבה ולתרום למשימת ניקיון הארץ. המקום שאליו הגיעו בירדן, "היה מלוכלך במיוחד", סיפרה אלישבע מקק"ל. הם החלו את היום עם מדריך קק"ל, שחשף אותם לנושא של שמירה על ניקיון הסביבה ולצורך החשוב לקבל אחריות על הסביבה. הוא סיפר להם על הילד שמתקן את העולם ועל המשמעות של טביעת הרגל האקולוגית שלנו והדגיש בפניהם את אחריותם ואת האחריות של כולנו לשמור על ניקיון הסביבה והיישוב.
 
לאחר ההסברים, התפרסו הנערים בשטח וניקו במשך שעתיים את השביל – שהיה, כאמור, מלוכלך מאוד – ואז, כמובן, פנו לעשות את מה שהם עושים הכי טוב, ובישלו ארוחת צוהריים בשטח, שכללה שקשוקה, סלט פלפלים ותפוחי אדמה מוקפצים ונהנו ממעשה ידיהם להתפאר.
 
הנערים מרימונים הם, כאמור, הסנונית הראשונה בעיר. במסגרת יום הניקיון ינקה כל בית ספר בטבריה את הסביבה הקרובה אליו ויאמץ כיכר שתנוקה החל ביום הזה ולאורך כל השנה.
ועכשיו אפשר להתחיל לבשל. צילום: קק"ל