אני כעץ

אילו שורשים יש לי? צילום: pixabay
אם הייתי עץ, איזה עץ הייתי? כל משתתף מצייר את עצמו כעץ לפי שאלות מנחות

גיל: כיתות ז'–י"ב
משך הפעילות: 45 דקות

מהלך הפעילות

  • כל משתתף מתבקש לחשוב על עץ שאהב במיוחד במהלך הסיור בגן.
  • נותנים למשתתפים דף וצבעים ומבקשים מהם לצייר עף המדמה אותם בצורה המדויקת ביותר


שואלים: אילו הייתי מדמה את עצמי לעץ, איזה מין עץ הוא היה?

  • אילו שורשים יש לו? עמוקים או שטוחים, רבים או מעטים?
  • איזה גזע יש לו? חלק או מחוספס, עבה או דק?
  • אילו עלים יש לו? רחבים או צרים?
  • האם יש לעץ פרחים? איך הם נראים?
  • האם הנוף רחב? יש צל מתחתיו, או שהנוף גבוה וצר?
  • האם הצמרת שופעת ענפים, או שיש לה מעט ענפים?
  • האם הוא עץ גבוה, או שיח נמוך?
  • האם הוא עץ נוי או עץ פרי?
  • האם פירותיו ראויים למאכל? לאדם? לחי?
  • בן כמה העץ?
  • היכן נטוע העץ?
  • איךי ייראה העץ בעוד 10 שנים?
אולי אני איקליפטוס? צילום: סוכנות ג'יני, ארכיון הצילומים של קק"ל